32-bit upgraden naar 64-bit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaco64

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2016
Wat gebeurt er als ik een windows 10 64 bit versie op een 32 bit pc doet?

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is ook een hele oude en ik wil graag weten of daar 64 bit op kan als het 32 bit is

Laatst bewerkt door een moderator:
Als het een echt oude PC is heeft deze waarschijnlijk ook geen 4 GB of meer aan RAM geheugen en dan heeft het sowieso geen nut. Afgezien daarvan denk ik dat het Windows installatie programma wel controleert of je processor wel geschikt is voor een 64-bit OS en deze dan zal afwijzen.

Laatst bewerkt:
Als de processor 32 bit is, dan krijg je een boodschap dat het installeren niet gaat lukken.

Dat heb ik nog nooit gedaan, gewoon omdat ik weet dat het niet werkt. Maar ik verwacht dat het installatieprogramma van Windows er een melding op zal geven.

Yep upgraden kan niet, het is dan altijd een nieuwe installatie.
https://www.infopackets.com/news/9649/how-upgrade-windows-7-8-32-bit-windows-10-64-bit

You can only upgrade to Windows 10 using the same architecture -- for example, from Windows 7 32-bit to Windows 10 32-bit. In other words, you cannot do an in-place upgrade from 32-bit Windows to 64-bit Windows and maintain all your installed programs, plus a Windows 10 license.

It is, however, possible to 'upgrade' to Windows 10 64-bit if and only if you perform the in-place upgrade from Windows 7-32 bit to Windows 10 32-bit, first. Once that is done you will have your free Windows 10 license for the life of the machine. You can then reboot the computer and insert Windows 10 media and do a clean install of Windows 10 64-bit. That is the only way you can 'leap' from Windows 7 32-bit to Windows 10 64-bit, but you will have to reinstall all your programs and user files. As such, I recommend that you perform a disk image backup of your existing operating system before you perform the upgrade so that you can retrieve your files later, plus you can revert your operating system to the previous installation if you need to.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan