32 bit vs 64 bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

snipeytje

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2007
Berichten
398
ik ga de aldi pc vandaag kopen
en daar is een 64 bit versie meegeleverd
mijn vraag is wat zijn de voordelen van 64 bit en de nadelen?
 
Daarnaast ben je gereed voor de nabije toekomst. Het is een missie van Microsoft om vanaf 2010 geen 32 bits versies meer uit te brengen.
 
en kan ik nogwel de zelfde software gebruiken zijn er meer verschillen?
 
je bedoeld deze pc?

Mijn zus heeft deze ook al gekocht, werkt echt wel zalig snel enzo!
Wat ik raar vond dat 32 bits voorgeinstalleerd stond --> ondersteund niet volledig het 4Gb ram geheugen.
De 64 Bits versie is wel meegeleverd.
Door problemen met draadloos internet (ik heb nu gemerkt dat het alleen maar aan onze router ligt, het is echter nog niet opgelost maar ik wil je nu geen schrik aanjagen dat het draadloos voor jou nu niet zo gaan werken he, andere draadloze netwerken in de buurt werken wel hoor ;) )

Maar wat ik dan eens gedaan het om vanalles uit te testen(ik dacht dat er een fout lag bij de drivers want eerst leek draadloos helemaal niet te werken op 32 bits) heb ik de 64 bits maar eens geinstalleerd--> andere driver.

daar werkte het dan wel min of meer (natuurlijk niet met ons netwerk) maar wat me dan wel direct opviel was dat alles toch nog wel iets sneller reageerde/werkte na het installeren van de 64 bits versie dus ik raadt je toch wel 64 bits aan. :thumb:

Problemen met 64 bits en programma's heb ik nog niet direct opgemerkt dus dat zit allemaal wel goed, ik denk niet dat je iets te vrezen hebt ;)
 
ok maar ik ik kan mijn 32 bit programma's gewoon instaleren op een 64 bit?
en ja het is die pc
ik ga de draadloos niet gebruiken want ik heb er sowieso slechte ervaringen mee met mn huidige pc
 
Problemen met 64 bits en programma's heb ik nog niet direct opgemerkt dus dat zit allemaal wel goed, ik denk niet dat je iets te vrezen hebt
voor zover ik dus heb kunnen merken werkten 32 bits programma's perfect op een 64 bits systeem.

als dit niet het geval zou zijn kan je nog altijd de compatibiliteitsmodus gebruiken :thumb:
 
als het goed is kun je hier problemen mee krijgen met het spelen van games,, als je dat in iedergeval wilt gaan doen met je pc.

ps. je kan tegenwoordig ook al al je werkgeheugen gebruiken!
 
ik heb dezelfde pc gekocht gisteren,
mijn vraag is ook of ik dus de 64bit versie zou instaleren.

kan ik nog alle games die ik zou kunnen spelen met 32 bit kunnen spelen op 64 bit?
en werkt ook alle andere software?

de harde schijf is opgedeeld in 2 partities, 1 grote van meer als 900gb en kleinere van van <100gb. op die van 100gb staat de meegeleverde software en ook een setup en recovery van windows. Als ik daar nu een setup aanklik van de 64 bit versie instaleert hij die dan dus over de 32 bit versie heen en neem ik aan dat ik verder niks kwijtraak van de software op de kleinere partitie?

mvg
bram
 
ik heb dezelfde pc gekocht gisteren,
mijn vraag is ook of ik dus de 64bit versie zou instaleren.

kan ik nog alle games die ik zou kunnen spelen met 32 bit kunnen spelen op 64 bit?
en werkt ook alle andere software?

de harde schijf is opgedeeld in 2 partities, 1 grote van meer als 900gb en kleinere van van <100gb. op die van 100gb staat de meegeleverde software en ook een setup en recovery van windows. Als ik daar nu een setup aanklik van de 64 bit versie instaleert hij die dan dus over de 32 bit versie heen en neem ik aan dat ik verder niks kwijtraak van de software op de kleinere partitie?

mvg
bram

lees jij ook eens het hele topic door.
ik heb al minstens 2 keer vermeld dat alle andere software zou moeten werken op 64 bits ;)
Hetzelfde geld voor spelletjes.

Ik zeg nu niet dat alle spellen en software van neem nu uit 2000 zouden gaan werken (deze zijn nogal oud en zouden waarschijnlijk ook niet werken op vista 32 bits) maar het zou allemaal vanzelf moeten gaan zoals in 32 bits.
--> ik heb ook opgemerkt dat wanneer er programma's geinstalleerd worden dit in verschillende mappen wordt gedaan
-program files (x86--> 32 bits)
-program files --> ik vermoed dus dat daar de echte 64 bits programma's zouden instaan

maar als er 2 mappen worden aangemaakt blijkt mij toch wel dat ze elk apart wel ondersteund worden


Hoe jij zegt dat je wilt opgraden naar 64 bits heb ik zelf nog niet geprobeerd(ik heb gewoon de recovery dvd gebruikt, al zou het wel moeten lukken denk ik.

Bij de installatie moet je kiezen op welke partie--> c-schijf en dan worden de bestanden op de recovery partitie niet overschreven.
Ook staan alle drivers, programma's, (gewoon alles) op de meegeleverde dvd's
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan