32 bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

genius1970

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2007
het is misschien wel heel simpel maar ik heb een spel en die geeft aan dat ik mn beeldscherm op 32 bit moet zetten maar deze gaat maar tot 24 bit. valt hier wat aan te doen of moet ik gewoon een nieuw beeldscherm.:o

je zou kunnen kijken of het bij je beeldscherm adapter aangepast kan worden.
een ander beeldscherm is niet nodig hoor.

je zou kunnen kijken of het bij je beeldscherm adapter aangepast kan worden.
een ander beeldscherm is niet nodig hoor.

ik heb het volgende geprobeerd; control panel, display en dan settings maar kom daar niet verder. hij gaat niet hoger als 24 bit. waar kan ik het beeld scherm adapter aanpassen en hoe, wat doe ik dan?

het is trouwens al wel een oudje hoor; campaq s710

Laatst bewerkt:
Ik had ook een oud beeldscherm, toen ik een iets nieuwere erop had gezet kon ik ineens wel tot 32bit.

Heeft meer te maken met de drivers van je videokaart, wat zit erin of wat is je merk en type van je PC?

gegevens

En het type Compaq?:rolleyes:

ik heb het opgezocht en de volgende gegevens opgehaald:

Computer
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Service Pack 2
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam
Naam gebruiker

Moederbord
CPU Type Intel Pentium III, 500 MHz (5 x 100)
Moederbordnaam Compaq Deskpro EP Series
Moederbord Chipset Intel Whitney i810E
Systeemgeheugen 128 MB (SDRAM)
BIOS Type Compaq (02/08/99)
Communicatiepoort Communications Port (COM1)
Communicatiepoort Communications Port (COM2)
Communicatiepoort ECP Printer Port (LPT1)

Scherm
Video kaart Intel(R) 82810E Graphics Controller (Microsoft Corporation) (32 MB)
3D-Versneller Intel i752
Monitor COMPAQ S710 [17" CRT] (944CG65KAN60)

Multimedia
Geluidskaart Intel 82801AA I/O Controller Hub - AC'97 Audio Adapter [B-1]

Opslag
IDE apparaat Intel(R) 82801AA Bus Master IDE Controller
Diskettestation Floppy disk drive
Harde schijf Maxtor 6Y080P0 (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
Optische Station COMPAQ CD-ROM LTN403 (40x CD-ROM)
Optische Station SAMSUNG CD-R/RW SW-252S (52x/32x/52x CD-RW)
SMART Status harde schijf OK

Partities
C: (NTFS)
F: (NTFS)
Geheugencapaciteit

Invoerapparaten
Toetsenbord Standard 101/102-Key or Microsoft Natural PS/2 Keyboard
Muis PS/2 Compatible Mouse

Peripherieapparaten
Printer hp psc 700 series
USB1 apparaat Intel 82801AA I/O Controller Hub - USB Controller [B-1]
USB-apparaat Microsoft Integrated USB Hub

Laatst bewerkt:
Kijk even op de kast voor het type.:shocked:

Hier vind je de Intel drivers.

EP/P500/6B/9/64 - NL
COMPAQ serie nmr 8006DCZ40465
:
COMPAQ deskpro
is dit wat je bedoeld?

ik heb ook ff op die link gekeken maar weet niet wat ik dr mee moet doen.:o :o :o
heb nog niet zolang een pc en moet mezelf alles aanleren met hulp van jullie

Laatst bewerkt:
Het kan aan de monitor of aan de grafische kaart liggen. Als je tenminste een geschikte videodriver geinstalleerd hebt. Een van beide is nodig aan een upgrade toe want fotokwaliteit is 32 bits. Je zult dus vaak tegen beperkingen aanlopen. Toch is er hoop, probeer de monitor als een andere monitor te installeren, bijvoorbeeld niet als standaard monitor maar als standaard 1024X768 monitor. Je kunt ook de vernieuwingsfrequentie een beetje veranderen. Dat wil dan wel eens meer mogelijkheden bieden. Rechts klikken op het bureaublad - Eigenschappen -Instellingen - geavanceerd - tabblad Beeldscherm. Je zult hier waarschijnlijk iets van 70 Hz hebben staan. Dit is maar een aanvulling. Probeer het er eens uit te persen.

Het kan aan de monitor of aan de grafische kaart liggen. Als je tenminste een geschikte videodriver geinstalleerd hebt. Een van beide is nodig aan een upgrade toe want fotokwaliteit is 32 bits. Je zult dus vaak tegen beperkingen aanlopen. Toch is er hoop, probeer de monitor als een andere monitor te installeren, bijvoorbeeld niet als standaard monitor maar als standaard 1024X768 monitor. Je kunt ook de vernieuwingsfrequentie een beetje veranderen. Dat wil dan wel eens meer mogelijkheden bieden. Rechts klikken op het bureaublad - Eigenschappen -Instellingen - geavanceerd - tabblad Beeldscherm. Je zult hier waarschijnlijk iets van 70 Hz hebben staan. Dit is maar een aanvulling. Probeer het er eens uit te persen.

ik heb geprobeerd mn video kaart te upgraden maar dat was niet meer mogel;ik, had de nieuwste upgrade al. volgens mij ligt het aan mn kaart zelf dat die maar tot 24 bit gaat. en de mogelijkheden heb ik ook al geprobeerd die je noemt behalve hem als andere monitor installeren. wil je vertellen hoe je dat doet en anders moet ik gewoon een nieuwe video kaart kopen.

Open (Eigenschappen voor) Beeldscherm in het Configuratiescherm.
Op het tabblad Instellingen klik je op Geavanceerd.
Vervolgens kies je het tabblad Beeldscherm. Daar zie je welk type monitor je gebruikt.
Klik op Eigenschappen. Kies het tabblad Stuurprogramma.
Kies Stuurprogramma Bijwerken.
In de wizard die verschijnt kies je Nee nu niet en je klikt op Volgende Klik op Ik wil zelf kiezen (geavanceerd).
Klik op Volgende
Klik op Niet zoeken ik bepaal zelf welk stuurprogramma ik wil installeren.
Dan het vinkje nog weghalen bij Compitabele Hardware Weergeven.
De korte lijst is nu een langere lijst met vele merken en verschillende standaard monitor typen naast de bovenste keuze Standaard Beeldschermen. Namelijk Plug en Play, Standaard beeldscherm en diverse Super VGA resolutie types.

Zoals gezegd, soms werkt het. Je moet wel een lagere resolutie kiezen want dan zal de kans groter zijn dat er meer kleuren kunnen worden weergegeven.

Het is natuurlijk een tip van niets.
Als je een nieuwe videokaart koopt zal jou spel stukken gemakkelijker draaien en zal dat veel toepassingen versnellen. Dat lijkt me, met het geheugen, de zwakste schakel. Aan die grote monitor ligt het in ieder geval gelukkig niet.
Vraag aan de verkoper of de kaart bij jou zal werken, die garantie willen ze vaak wel geven en dat scheelt een boel zorgen.

Laatst bewerkt:
Open (Eigenschappen voor) Beeldscherm in het Configuratiescherm.
Op het tabblad Instellingen klik je op Geavanceerd.
Vervolgens kies je het tabblad Beeldscherm. Daar zie je welk type monitor je gebruikt.
Klik op Eigenschappen. Kies het tabblad Stuurprogramma.
Kies Stuurprogramma Bijwerken.
In de wizard die verschijnt kies je Nee nu niet en je klikt op Volgende Klik op Ik wil zelf kiezen (geavanceerd).
Klik op Volgende
Klik op Niet zoeken ik bepaal zelf welk stuurprogramma ik wil installeren.
Dan het vinkje nog weghalen bij Compitabele Hardware Weergeven.
De korte lijst is nu een langere lijst met vele merken en verschillende standaard monitor typen naast de bovenste keuze Standaard Beeldschermen. Namelijk Plug en Play, Standaard beeldscherm en diverse Super VGA resolutie types.

Zoals gezegd, soms werkt het. Je moet wel een lagere resolutie kiezen want dan zal de kans groter zijn dat er meer kleuren kunnen worden weergegeven.

Het is natuurlijk een tip van niets.
Als je een nieuwe videokaart koopt zal jou spel stukken gemakkelijker draaien en zal dat veel toepassingen versnellen. Dat lijkt me, met het geheugen, de zwakste schakel. Aan die grote monitor ligt het in ieder geval gelukkig niet.
Vraag aan de verkoper of de kaart bij jou zal werken, die garantie willen ze vaak wel geven en dat scheelt een boel zorgen.

hey albert
ik ga toch voor een andere video kaart en op zoek naar meer geheugen want die is bij mij ook niet zo groot. bedankt voor je medewerking

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan