32 bits en 64 bits

• Onderwerp starter Onderwerp starter JTMT
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JTMT

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2008
Hoi allemaal,

Het volgende wil ik graag gaan doen,

Heb windows 7 32 bits, maar nu wil ik ook win 7 64 bits bijkopen en de c schijf in twee partities verdelen en een voor de een en een voor de ander.
Om de voordelen van 64 b te hebben, maar de vertrouwde 32 b ook te behouden, als er iets niet werkt met 64 dat ik terug kan naar 32 b.
Is dit mogelijk.

Ram is 4 gig. processor dual 2,4 ghz

Bvd JTMT

Is mogelijk, maar ook compleet onzinnig natuurlijk....

IK vraag het me eigenlijk wel af: waarom doe je dit? Wil je bepaalde applicaties draaien die op x64 niet werken? Of is er bepaalde hardware niet compatible?

Denk wel dat het mogelijk is. Je moet dan gewoon kiezen voor een nieuwe installatie en dat op de schijf van Vista doen. Weet niet 100% zeker of Windows automatisch een dualboot schermpje maakt bij 2 dezelfde versies.

eh, waarom wil je eigenlijk al naar 64-bits overstapppen? de enigste voordelen die je kan hebben door X64 windows te nemen is meer dan 4GB ram kunnen gebruiken, en jij hebt maar 4GB ... (eigenlijk kan je maar max 3GB ram gebruiken in een X86 systeem (=X32) maar die laatste 1GB word dan gebruikt voor je windows zelf.

Niet.....

x86 architectures have a limited address space, just 4 GB in total, and they have to fit all hardware components, leaving at maximum just 3.5 GB, but more in the vicinity of 3.3 GB for RAM. As you can see in the screenshot accompanying this article, my 32-bit Windows 7 Build 7100 Ultimate is only able to address and use 3.37 GB of RAM out of the total 3.5 GB installed. This limitation is valid for all editions of Windows 7 32-bit.

Bron o.a. http://keznews.com/5605_Windows_7_-_Maximum_Supported_RAM_is_192_GB

Kort gezegt word het overige geheugen gewoon niet herkend en ook niet gebruikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan