32 bits op 64 bits computer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vinnyvdb

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2009
Hallo,
Ik heb net een nieuwe computer gekocht, (met Intel Core i7) en die kan 64 bits.(x86 based-pc)
Nu zat er geen besturings systeem bij, en heb ik dr 32 bits Windows Xp Proffessional op gezet. Is het nu beter om er een 64 bits windows op te zetten?
(Heb wel met 64 bits windows xp proffesional geprobeert, maar dan pakt hij mijn videokaart driver CD niet... )
Mvg, Vinncent

32BIT is x86 based en 64BIT is x64 based. Waarom pakt ie de videokaart driver niet, was het een 32BIT versie, zo ja dan even op de site van de videokaart kijken voor een 64BIT driver.

64BIT is beter, als je meer dan 3GB aan geheugen wil gebruiken.

32BIT is x86 based en 64BIT is x64 based. Waarom pakt ie de videokaart driver niet, was het een 32BIT versie, zo ja dan even op de site van de videokaart kijken voor een 64BIT driver.

64BIT is beter, als je meer dan 3GB aan geheugen wil gebruiken.

dus x86 betekend 32 bits?
En ik heb 6GB geheugen...

x86 betekend inderdaad 32BIT. Van de 6GB wordt er maar 3,25GB gebruikt/herkend in een 32BIT besturingssysteem.

Voor de videokaart driver kan je waarschijnlijk het beste naar of Nvidia (klik) of Ati (klik) gaan. Daar vind je de nieuwste drivers en waarschijnlijk ook de 64 bits. 32 bit had vroeger als voordeel dat er meer drivers voor waren maar dat omdat je een vrij moderne (ik neem dat aan omdat je een i7 hebt) hebt, heb je dat probleem niet meer. Dus in principe biedt 64 bit alleen maar voordelen.

Okay, dan ga ik maar ff kijken voor een 64 bits,
Maar zou ik dan Vista nemen of XP ?

Computer eigenschappen :

Intel® Core i7 '920' 2.66GHz - Bloomfield - FSB 1333 - 8MB cache
ATI Radeon® HD 4890 1GB DDR5
6GB Corsair® Platinum XTC DDR3 1333 RAM
Mainboard ASUS P6T (1366 X58 Cross-Fire/SLI)

Laatst bewerkt:
Okay, dan ga ik maar ff kijken voor een 64 bits,
Maar zou ik dan Vista nemen of XP ?

Computer eigenschappen :

Intel® Core i7 '920' 2.66GHz - Bloomfield - FSB 1333 - 8MB cache
ATI Radeon® HD 4890 1GB DDR5
6GB Corsair® Platinum XTC DDR3 1333 RAM
Mainboard ASUS P6T (1366 X58 Cross-Fire/SLI)

Je systeem kan gemakkelijk Vista aan, maar XP is ook geen probleem, als je de drivers er teminste voor hebt.

Hoe erg ik ook voor Xp ben. In dit geval zou ik vista aanraden. Je hebt een gamepc. En als je daar gebruik van wilt maken, wil je natuurlijk ook directX 10 en 10.1. Dat kan alleen in vista (en 7 straks). Dus in dit geval zou ik voor vista 64 bit gaan.

Hoe erg ik ook voor Xp ben. In dit geval zou ik vista aanraden. Je hebt een gamepc. En als je daar gebruik van wilt maken, wil je natuurlijk ook directX 10 en 10.1. Dat kan alleen in vista (en 7 straks). Dus in dit geval zou ik voor vista 64 bit gaan.

True, en veel mensen raden Vista gewoon af. Maar waarom? Voor wat gamen en wat alledaagse ding is Vista een gewoon goed OS.

Dank jullie wel!
Kheb nu 64 bits Vista-Ultimate en werkt perfect :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan