32 naar 64 bits

Status
Niet open voor verdere reacties.

trompethans

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2010
Hallo,

Ik wil mijn computer upgraden om een aantal redenen. Ik wil mijn 32-bits omzetten naar 64-bits, maar waar moet ik rekening mee houden. Ik dacht zelf met het moederbord, maar ook nog met meer dingen?

dank

Moederbord, processor, geheugen en een schone installatie. Uiteraard afhankelijk wat nu de specificaties van je systeem zijn.

Laatst bewerkt:
De termen 32-bits en 64-bits hebben betrekking op de manier waarop de processor (ook wel CPU genoemd) van een computer omgaat met gegevens. De 32-bits en 64-bits versies van Windows zijn ontworpen voor gebruik op computers met 32-bits of 64-bits processors.

64-bit versies van Windows kunnen meer geheugen gebruiken dan 32-bit versies van Windows. Het schakelen tussen processen wordt daardoor versneld. Als er meer gegevens in het Random access memory (RAM-geheugen) kunnen worden geplaatst, hoeft de vaste schijf niet te worden geraadpleegd bij het schakelen tussen processen. Hierdoor worden de prestaties van programma's verbeterd.

Een van de grootste voordelen van het werken met een 64-bits versie van Windows Vista is de mogelijkheid fysiek geheugen (RAM) boven 4 GB aan te spreken. Dit fysieke geheugen is niet toegankelijk voor 32-bits versies van Windows Vista.

Aandachtspunten bij de installatie van een 64-bits versie van Windows Vista

* Het is mogelijk dat er niet voor alle apparaten in de computer 64-bits stuurprogramma's beschikbaar zijn.
* Stuurprogramma's moeten digitaal zijn ondertekend.
* 32-bits stuurprogramma's worden niet ondersteund.
* 32-bits programma's zijn mogelijk niet volledig compatibel met een 64-bits besturingssysteem.
* Het kan lastig zijn programma's te vinden die speciaal zijn geschreven voor een 64-bits besturingssysteem.
* Niet alle hardware is compatibel met een 64-bits versie van Windows Vista.

Precies om de voordelen van 64bits die silentyyh opnoemt wil ik mijn 32 naar en 64bits upgraden. Maar ik ben op onderzoek uit om te kijken of het goedkoper is om een nieuwe pc te kopen of om mijn oude te upgraden. Ik heb trouwens een pc uit eind 2008. Maar totaal niet game pc, wat ik wel wil.

Dus als ik een nieuwe processor, nieuw RAMgeheugen (4gb), een nieuw moederbord koop moet het naar 64bits om te zetten zijn?

Waar heeft 64bits eigenlijk mee te maken? is dat onderdeel van de besturingssysteem of onderdeel van je processor of...?

Precies om de voordelen van 64bits die silentyyh opnoemt wil ik mijn 32 naar en 64bits upgraden. Maar ik ben op onderzoek uit om te kijken of het goedkoper is om een nieuwe pc te kopen of om mijn oude te upgraden. Ik heb trouwens een pc uit eind 2008. Maar totaal niet game pc, wat ik wel wil.

Dus als ik een nieuwe processor, nieuw RAMgeheugen (4gb), een nieuw moederbord koop moet het naar 64bits om te zetten zijn?

Waar heeft 64bits eigenlijk mee te maken? is dat onderdeel van de besturingssysteem of onderdeel van je processor of...?

onderdeel van je besturingssysteem, maar je processor moet het wel ondersteunen

EDIT: sorry, niet goed gelezen... crash screef hetzelfde. sorry voor dit :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan