32 of 64 bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bakkooo

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2009
ik ben bezig windows 7 installeren en vraag "windows 7 ultimate x86 of x64"
welk moet ik nemen en ik moet bit vinden
Waar kan ik bit vinden, men zegt dat x86 = 32 bit en x64= 64 bit, klopt dat?

Laatst bewerkt:
op doos "van moederbord" staat "for the intel pentium 4 processor

leg me uit, waar kan ik die vinden
intel pentium 4 processor 530
3 ghz
800 mhz fsb
1 MB L2 ache
?

Ik twijfel over hetzelfde probleem... MrMusic.. verklaar u nader...? Waarom en wanneer 64bits?
Wat is (behalve het maximaal adresseerbare geheugen), het grote voordeel tov 32 bits?

Om een 64-bit Windows versie te draaien, heb je een processor nodig die 64-bit ondersteunt!

Uw computer moet beschikken over een 64-bits processor om een 64-bits versie van Windows uit te kunnen voeren. Om te kunnen profiteren van de voordelen van een 64-bits versie van Windows Vista, moet er minimaal 4 GB RAM op uw computer zijn geïnstalleerd.

Bovendien moet u ervoor zorgen dat u beschikt over 64-bit stuurprogramma's voor de hardware en dat uw programma's in een 64-bits Windows-omgeving kunnen worden uitgevoerd. 32-bits stuurprogramma's werken niet op computers waarop een 64-bit versie van Windows wordt uitgevoerd. Als u hardware probeert te installeren waarvoor alleen 32-bits stuurprogramma's beschikbaar zijn, werkt die niet naar behoren op een 64-bits versie van Windows. Ook programma's die een 32-bits stuurprogramma op een 64-bits versie van Windows proberen te installeren, leveren problemen op. Neem voor meer informatie over het bijwerken van stuurprogramma's en het oplossen van problemen met stuurprogramma's voor 64-bits versies van Windows contact op met de leverancier van de hardware of de software.

Bron: http://windows.microsoft.com/nl-NL/...and-64-bit-Windows-frequently-asked-questions

ik heb x86 genomen, misschien niet goed, beter x64 nemen, kan dit opnieuw doen
nu werkt windows 7 installeren en even geduld, staat nog installeren bezig
straks kijken via Configuratiescherm systeem

Laatst bewerkt:
het is klaar, lijkt alles normaal werken
heb gevonden via Configuratiescherm en staat:
processor: Intel(R) Pentium (R) 4 CPU 3.00GHz 3.00 GHz
gëinstalleerd geheugen (RAM): 1.00 GB

Klaar dan!

(wel wat weinig intern geheugen om Win7 soepel te kunnen draaien alleen)

x86 = 32 bit
x74 = 64 bit

Ik weet niet wat microsoft allemaal zegd maar ik draai naast Mac Os X. Windows 7 Ultimate x64 maar ik heb nog nooit problemen gehad met het instaleren van x86 (32 bit) programma's en het gebruiken daarvan ook niet.
Het enige verschil is dat je twee program files folder hebt ;)

ik heb verder met ms office en andere, prima
bedankt voor hulp en tot weerzien ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan