32 of 64 bits op mijn pc'tje?

Status
Niet open voor verdere reacties.

emielzij

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
Hallo,

Het volgende zit in mijn pc
m3n78-vm moederbord
AMD Athlon X2 7750 black edition 2,7 GHz dual core
4 Gb corsair ram (ddr2 1066MHz)
Ik draai nu w7 32 bits ik gebruik vooral zwaare programma's (after effects, photoshop) en games. Ik zou wel eens willen weten of een 64 bits sneller op mijn comp draait. Heeft iemand een idee wat beter zou werken op mijn computer?

gr Emiel

Voordelen 64bits :
Photoshop 64bits
Meer geheugen aanspreekbaar ( Nu ongeveer 3,75 gigabyte )

Dat is het wel denk ik :p

The benefits of using a 64-bit operating system are most apparent when you have a large amount of random access memory (RAM) installed on your computer (typically 4 GB of RAM or more). In such cases, because a 64-bit operating system can handle large amounts of memory more efficiently than a 32-bit operating system, a 64-bit operating system can be more responsive when running several programs at the same time and switching between them frequently.

Bron

Dus "'volledige" ondersteuning van 4gb-geheugen en meer.
En een systeem welke sneller reageert tijdens het multi-tasking: het draaien/gebruiken van meerdere programma's tegelijkertijd.

Op Google vind je ook veel over deze veelgestelde vraag.

ok en word dan alles over het algemeen sneller? en werken alle programma's wel gewoon op 64 of moet ik straks overal een andere versie van downloaden?

om de 64 bits zin te laten hebben heb je ook 64bits programmas nodig anders draaien ze alsnog in de 32bits "emulatie" mode.

Toevoeging aan Ellasar: Voorbeeldje:

Alles wat niet x64 is, draait onder x32.

13901907.png

Oke snap ik.
Maar stel ik heb 2 dezelfde computers en op de een staat 32 bits en op de andere 64 bits.
En ik draai op allebij een 32 bit programma. Gaat het dan ook trager op de 64 bits? omdat het dan omgezet moet worden door zo'n emulator?
gr Emiel

Nee, het werkt gewoon zoals het zou moeten werken. Maar sommige programmas werken dan weer sneller, omdat die de x64 opbouw ondersteunen.

dus 32 bits programma's op 64 bits pc is niet trager dan gewoon een 32 bits prog op een 32 bits comp?
Kan trouwens geen photoshop 64 bits op die site vinden.

Laatst bewerkt:
32 bits programma's kunnen weldegelijk trager zijn op een 64bits systeem. Tgebeurt niet vaak maar het kan wel dus op een 64bits systeem is het altijd zaak om de applicaties zoveel mogelijk in 64bits uitvoering te draaien

dus 32 bits programma's op 64 bits pc is niet trager dan gewoon een 32 bits prog op een 32 bits comp?
Kan trouwens geen photoshop 64 bits op die site vinden.

Photoshop 64 bits bestaat wel. Heb 'm zelf namelijk ook gehad. Ik heb het wel over CS4 trouwens.

WinRar heeft ook een 64 bits uitvoering dus dat zal ook sneller werken.
Meer programma's kan ik zo gauw even niet bedenken.

Ja heb het hier ook over cs4 zoek nog wel even verder ;)
Maar als ik dan 64 bits heb op mijn pc en heb alleen ps en winrar 64 bit en al de andere programma's zijn 32 bits. Dan heeft het denk ik niet zoveel zin aangezien de 32 bit programma's trager worden omdat het door zo'n emulator moet. Of zie ik dat verkeerd?

En weet je ook hoe groot die kans is dat die 32 bit programma's trager reageren op een 64systeem?
Of is dat moeilijk te zeggen? Of staat er ergens een lijst met programma's die traag werken op een 64 bits systeem? kan ps en ae niet vinden in 64 bits versie

After Effects is niet in 64 bit versie.
Photoshop wel. Ik had de Creative master Suite of zo iets en Photoshop werd automatisch als 64 bits geinstalleerd.

En het is moeilijk te zeggen of het trager gaat werken.

Verschil zie je qua performance niet. Misschien alleen als je het zou kunnen nameten met een programmaatje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan