32 of 64 bit's Vista??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daxter T

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2005
Hallo,

Ik ben een pc aan het in elkaar zetten maar ik weet niet of ik nu 32 bit's vista of 64 bit's vista aan moet schaffen? (De processor e.d. is allemaal 64 bit)

want al mijn huidige software is 32 bit's moet ik nu alles opnieuw kopen in 64 bit's formaat? of kan ik gewoon 32 bit's draaien op 64 bit's systeem.

kan iemand mij vertellen hoe dit ongeveer werkt?

bedankt!!

De proc is eigenlijk een 32 bitter, uitgebreid met de 64bits instuctieset, dus je kunt gewoon 32bits software blijven draaien, en Vista in 64bits schijnt iets sneller te zijn, de software in 32bits uiteraard blijft hetzelfde.

Lees er hier wat meer over.

dus als ik het goed begrijp kan ik onder 64 bit eigenlijk alle software draaien alleen als de software 32 bit is dan is het enigzins langzamer. :confused:
Dus jij zou ook aanraden om de 64 bit vista te nemen of juist de 32 bit?

Laatst bewerkt:
Lang pier bedoelt dat 64 bits software sneller zal draaien maar dat 32 bits software op vista 64 bits niet snleer gaat werken als op vista 32 bits. Waarschijnlijk ga je software hebben die niet op vista 64 bits gaat werken. Wil je zeker spelen dan neem je de 32 bits versie.

Is het dan zonde om 4 GB ram in de Pc te stoppen als ik geen 64 bit vista neem? want ik heb gehoord dat 32 bit niet gebruik kan maken van de 4 GB maar een max heeft van 3,2 of zo iets

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan