320 mb ram maar voortdurend geheugentekort

Status
Niet open voor verdere reacties.

evelyn28

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 nov 2003
Dag,

Heb Compaq-pc met oorspronkelijk 64 mb ram, zelf 256 erbijgezet. Dat leverde geen problemen op en bij de instellingen geeft ie ook keurig aan 320 mb ram.

Maar: in plaats van sneller gaat ie alleen maar trager! En dat niet alleen, er kunnen hooguit twee programma's tegelijk actief zijn. Hooguit, vaak is het zo dat ie dan toch snel vastloopt. Heb memorykit gedownload en die geeft dan ook waarschuwing. En vervolgens loopt alles vast.

Wie o wie weet wat er hier aan de hand is?

Dank!
Evelyn

Welke Windowsversie gebruik je?

Haal die 64MB er eens uit, bij Windows 95 heb je zomaar kans dat je PC weer sneller loopt.

windows 98

windows 98.

zou het helpen als ik er windows 2000 opzet?
of krijg ik dan problemen met de programma's die ik nu op mn compu heb staan.

Evelyn

Windows 2000 is een zeer goede keus, in mijn ogen het beste van Microsoft tot nu toe. Of je het zou moeten installeren hangt van je processor af, als dit een Pentium III 500Mhz (hoger/gelijkwaardig) is zou ik het wel doen.

Windows 2000 over windows98 installeren raad ik weer af, een "schone installatie" is altijd beter.

En dan nu...

... een hele 'domme' vraag.

Als ik windows98 deinstalleer en windows 2000 erop zet, zijn al mijn andere programma's en bestanden dan nog intact?

Evelyn

Nee.. Het register verdwijnt met Windows, in het register staan belangrijke vermeldingen enz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan