32bit of 64bit geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

zowieb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 aug 2007
Hallo,

kan iemand mij helpen? Ik heb in mijn pc een Asus A8N SLI Deluxe moederbord met het volgende geheugen:

- Corsair Value Select PC3200 400MHZ 1gb dual channel kit (2 x 512)

Nu wil ik eenzelfde setje erbij kopen, maar kom nu het volgende tegen. De modules die nu te koop zijn hebben allemaal 64bit chips erop zitten en hebben ook maar aan één kant chips, terwijl mijn huidige geheugen 32bit chips heeft aan beide kanten. Ik heb overal gezocht, maar kan niet vinden of dit enige problemen gaat opleveren. Ik wil dit toch graag zeker weten voor ik het ga kopen. Ik gebruik trouwens Windows XP.

Alvast bedankt

Zowie

Dimms zijn altijd 64 bits, ECC is 72 bits, en gaat over de datalijnen en niet over de chips, ook heeft het er niets mee te maken of geheugenreepjes aan één kant of beide zijde chips hebben, die kunnen zowel single als double sided zijn, dat heeft betrekking op de data lijnen en de geadresseerde mb's per bank, een slot heeft meerdere banks.

Hier staat er meer over.

Staat overigens gewoon in de manual van het moederbord wat er in kan.;)

Laatst bewerkt:
misschien dat ik het niet goed begrepen heb en dus de vraag verkeerd heb gesteld. Op de chips staat bij de één 32M8 en bij de ander 64M8. Ik weet niet of dit iets met bit te maken heeft, maar is dit een belangrijk verschil?

Dat staat hier allemaal, heeft met de capaciteit te maken en de structuurdiepte x datalijnen.

Nogmaals kijk in je manual van je moederbord, of zoek de QVL van dat mobo op de site van die mobobakker, staat precies in welke je nemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan