32bits DOS prgrm onder 64bits

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerard1938

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2008
Beste mensen,
Padrino (geen klacht!) in Diemen heeft mijn pc geformatteerd en W7 er opnieuw opgezet.
Hij heeft gekozen voor een 64bits installatie waarmee ik geen probleem heb.
Vandaag echter wilde ik 'even vlug' een QB45 programma'tje schrijven.
Krijg ik de volgende kreet:
Helpmij.jpg...contact opnemen met de leverancier van Microsoft QuickBasic 4.5 - ze zien me aankomen...
Wat nu ?
Groeten, Gerard

Dat is ook wel erg oud en wordt officieel niet ondersteund op Windows 7 64 bit. Maar kijk eens hier:
http://www.qb64.net/

Klik daar op het Windows icoontje.

Laatst bewerkt:
Dat is ook wel erg oud en wordt officieel niet ondersteund op Windows 7 64 bit. Maar kijk eens hier:
http://www.qb64.net/

Klik daar op het Windows icoontje.

Edmoor, geweldig !

Dank.
Effies laden, executable maken en klaar is kees.
Jawel oud, maar ben ook de jongste niet meer.
Heb diverse keren een start gemaakt met VB, maar verder dan de bekende Windows windows ben ik nooit gekomen.
Het implementeren van mijn QBcode is voor mij een duistere zaak en bovendien niet meteen nodig.
Zolang ik maar dxf-data (CAD_dwg variant) kan omrekenen tot CAD_scripts ben ik happy.
Puur en alleen data in- en output.

Je hebt met je 'know-where' weer iemand harstikke blij gemaakt.
Groeten, Gerard

Graag gedaan Gerard. En zo blijkt weer, de oudjes doen het nog best! :thumb:

:( Misschien een stome vraag, ..... zie ik dat vraag is opgelost, maar ik moet ff toch vlug vragen ... is het dan QB code niet dezelfde als QR code ??

eufwk3.png
<<--Gerard kan je dat lezen ? # Oof dit ? :( -->>
n50q2s.png

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
:o Oooch ooke edmoor Dank je wel ! ik was een beetje in de war nu :o
( ik ken QR Code die maak ik zelf ook ...maar ooke :o QB code niet .... )

Laatst bewerkt:
Om nog even terug te komen op het begin van deze thread:

DOS-toepassingen kunnen niet uitgevoerd worden op een 64-bitsversie van Windows (ondanks WoW64), op een 32-bitsversie wel.
Dit is echter op voorwaarde dat de toepassing niet expliciet op volledig scherm uitgevoerd dient te worden, dan werkt het niet.

Ik heb ergens gelezen (na veel zoekwerk) dat dit te maken heeft met de nieuwe stuurprogramma's voor beeldschermadapters die deze modus niet (meer) ondersteunen. Het zou te omzeilen moeten zijn door het standaard VGA-stuurprogramma te installeren.

Tot zover... :)

Laatst bewerkt:
De 64-bit compiler van de besproken QBasic omgeving houd daar rekening mee en ondersteund het wel. Het is een versie die door een enthousiaste gebruikersgroep is doorontwikkeld toen Microsoft ermee stopte.

De 64-bit compiler van de besproken QBasic omgeving houd daar rekening mee en ondersteund het wel. Het is een versie die door een enthousiaste gebruikersgroep is doorontwikkeld toen Microsoft ermee stopte.

Interessant, dat wist ik nog niet. :rolleyes:

Ik ook niet. Tot ik het voor Gerard ging zoeken ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan