32GB USB 3.0 stick werkt alleen in USB 2.0 port

Status
Niet open voor verdere reacties.

veryferry

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2007
hallo,

Ik heb een raar probleem. Voor complete helderheid zal ik de complete situatie schetsen:
Mijn Kingston Datatraveler Ultimate 3.0 32GB gebruik ik vaak in mijn vriendin's computer, die enkel een USB 2.0 port heeft. Na een tijdje kreeg ik een melding dat de stick gescand moest worden, want er zouden fouten op zitten. Hij werkte echter nog wel, dus ik ging gewoon door.

Nu wil ik hem weer in mijn PC doen, maar daar wordt ie niet herkend door mijn USB 3.0 port, terwijl dit eerder wel het geval was. Dus ik de disk via mijn USB 2.0 port gedaan. Dit werkte wel, maar wel kreeg ik weer de melding van het scannen. Deze heb ik overgeslagen, de belangrijke dingen van de USB afgehaald en daarna geformatteerd en toen gekeken of de 3.0 port hem nu wel herkende. Maar helaas, de stick wordt enkel in de USB 2.0 port herkent. Terwijl een USB 2.0 stick wel weer gewoon in mijn USB 3.0 port werkt, dus aan de port zelf lijkt het niet te liggen.

Iemand enig idee wat ik kan doen om het weer werkend te krijgen?

Thanks ^O^

Laatst bewerkt:
Hoe geformatteerd: NTFS of FAT ?
Wat gebeurt er als je het anders doet?

NTFS.
Ik wil wel kijken wat er gebeurt als ik hem FAT formatteer, maar hiervoor werkte het ook gewoon met NTFS

Ik had eenzelfde probleem met een Transcend USB-stick. Hij deed het wel in een 2.0-poort, maar in de 3.0 poort werd hij niet herkend. Transcend heeft software op haar website staan, waarmee dit opgelost kon worden.
http://nl.transcend-info.com/support/DlCenter/DLSoftware.asp?SID=3
Onder het kopje SUPPORT vind je Jetflash Online Recvery. Prik je USB-stick in de 2.0-poort. Maak hem leeg. Laad de software en herstel hiermee je USB-stick. Wellicht heeft Kingston ook zo’n programma.

Bij mij werkte het weer nadat ik mijn computer zelf naar een herstelpunt had hersteld.
Vraag kan dus gesloten worden.

Bedankt, iedereen die met antwoorden is gekomen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan