32x systeem op 64x systeem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Petervdberge

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Hallo!

kan ik probleemloos een windows xp 32x systeem installeren op een pc die nu een 64x versie draaid van windows 7? want dat 32 en 64 bit is toch alleen softwarematig?
of krijg ik dan problemen?

Hallo!

kan ik probleemloos een windows xp 32x systeem installeren op een pc die nu een 64x versie draaid van windows 7? want dat 32 en 64 bit is toch alleen softwarematig?
of krijg ik dan problemen?
als je van 32x naar 64x upgrade zullen er geen problemen voordoen

als je van 32x naar 64x upgrade zullen er geen problemen voordoen

Allereerst: dat was de vraag van TS niet.
En upgraden van 32-bits naar 64-bits gaat helemaal niet.....

@TS: Je kunt gewoon een 32-bits Windows versie op een 64-bits systeem installeren

het idee is zeg maar, iemand met xp 32bit wil graag dat ik doormiddel van drive image 7.0 (werkt, heb ik al veel ervaring mee) zijn oude schijf zo op zijn nieuwe zet (zijn oude is 30 gb, nieuwe 500 gb) nu staat er op het moment windows 7 64x versie op die nieuwe pc, en wil ik dat gewoon overschrijven met die image. (ik weet dat je dan problemen krijgt met drivers, maar ook hoe je die oplost) het enige wat ik wil weten of er naast het gebruikelijke ook nog problemen meekomen met dat 32 en 64 bit gedoe,,

edit: MR music was me voor.. Thankz voor je antwoord!

Laatst bewerkt:
Dat overschrijven is geen probleem, 32 bits op 64 bits ook niet, maar je kreegt gegarandaard problemen met de Windows installatie.
Je moet echt een clean install doen!

Dat overschrijven is geen probleem, 32 bits op 64 bits ook niet, maar je kreegt gegarandaard problemen met de Windows installatie.
Je moet echt een clean install doen!

Dat kan ik ook nog altijd,,

ik heb afgelopen tijd op mijn werk enorm veel geexpirimenteerd met dergelijke zaken. en ik weeet precies wat er moet gebeuren, en wat ik kan verwachten..
denoods doe ik een clean install en zet ik een backup van microsoft backup wizard zelf over..

alleen dat 64 bits wist ik niet zeker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan