333mhz vs 400mhz

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systemizer X100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Ik heb nu eindelijk vakantie, tenminste, volgende week dan even mijn rapport ophalen en dan heb ik echt vakantie.

Ik heb eindelijk weer tijd kunnen nemen om uit een aantal computerspullen wat dingen te kiezen waaraan ik straks al mijn geld kwijtraak :)

Ik dacht eerst, ik koop een nieuwe MP3 speler, maar eigelijk werkt mijn oude nog wel goed, alleen dat die op een AAA batterijtje werkt (wat een snertdingen zijn dat :D, dat is ook de reden waarom ik nooit mijn zakje met batterijen mag vergeten).
Dus nu zit ik een beetje rond te kijken, ik moet gewoon iets kopen voor mijn computertje :D

Ik dacht zelf eerst aan wat nieuwe RAM modules. Ik heb nu twee 512mb chips van 333mhz, en ik dacht, misschien kan ik die beter vervangen door twee chips van 1024mb van 400mhz.
Maar levert dat eigelijk wel prestatiewinst op?
Ik heb nu op dit moment een:

- ASUS A8N-SLI moederbord
- AMD Athlon 64 bits 3200+
- Club3D Geforce 6600GT PCI-E
- 1024mb 333mhz DDR RAM

Ik wil natuurlijk wel iets uitgeven aan iets wat mijn pc echt wat sneller maakt... niet dat mijn computer langzaam is :D
Oh, trouwens, mijn moederbord maakt gebruik van Dual Channel RAM.

ik zie niet egt in wat je aan je computer sneller kunt maken(betaalbaar dan natuurlijk) 2 gigabyte ram is nog wat overdreven, die cpu is nog zeker goed genoeg!! en je videokaart is de beste betaalbare kaart van het moment, gaat je pc te traag misschien?(voor spellen zou die allesins niet mogen schokken)

Geplaatst door skelle
ik zie niet egt in wat je aan je computer sneller kunt maken(betaalbaar dan natuurlijk) 2 gigabyte ram is nog wat overdreven, die cpu is nog zeker goed genoeg!! en je videokaart is de beste betaalbare kaart van het moment, gaat je pc te traag misschien?(voor spellen zou die allesins niet mogen schokken)

Soms schokt t wel een beetje (vreemd), maar ik weet dat mijn processor en videokaart gewoon vet zijn :D ;)
Alleen ik gebruik vrij oud RAM geheugen, komt nog van mijn oude computer, en misschien werd het tijd dat ik dat ook even ging upgraden. Ik werk vrij vaak met meerdere programma's tegelijk enzo, als ik een beetje aan het Photoshoppen ben en een beetje aan het surfen heb ik al gauw nog maar 100mb vrij :eek:

Maar ik moet ook eens kijken wat er allemaal af kan, ik heb er een beetje te veel opstaan denk ik.
... Waarom zit er nog maar 500mb op de C schijf en nog 105GB op mjin andere? Misschien moet ik de andere schijf wat meer gaan gebruiken :D

Geplaatst door Systemizer X100

... Waarom zit er nog maar 500mb op de C schijf en nog 105GB op mjin andere? Misschien moet ik de andere schijf wat meer gaan gebruiken :D

Dat is dus slecht. Windows maakt gebruik van een wisselbestand die aangepast is naar het aantal mb geheugen dat je in je pc hebt zitten. Dit wisselbestand kan nogal verschillen. (zo is ie tijdens zware taken groter dan wanneer de pc nauwelijks wat te doen heeft)

500mb vrij op de C:\-schijf is echt veels te weinig. Zorg eerst maar es dat je je hd(s) goed hebt ingedeeld, want zo te zien heb je dat nu niet.

Deel je hd's in in partities en maak de c:\-partitie toch minimaal 20gb groot en kwak niet elke programma dat je installeert, hier op. Daarvoor heb je dus partities.

Geplaatst door Muurhond

Dat is dus slecht. Windows maakt gebruik van een wisselbestand die aangepast is naar het aantal mb geheugen dat je in je pc hebt zitten. Dit wisselbestand kan nogal verschillen. (zo is ie tijdens zware taken groter dan wanneer de pc nauwelijks wat te doen heeft)

500mb vrij op de C:\-schijf is echt veels te weinig. Zorg eerst maar es dat je je hd(s) goed hebt ingedeeld, want zo te zien heb je dat nu niet.

Deel je hd's in in partities en maak de c:\-partitie toch minimaal 20gb groot en kwak niet elke programma dat je installeert, hier op. Daarvoor heb je dus partities.

Ja ik ga denk ik ook maar een grote schoonmaak houden.
Heb ik nu even tijd voor.

Hmm, ik heb nu 43.9% vrije ruimte op mijn C schijf (Max. 28.6GB), oftewel ik heb nu 12.5gb vrij. Ik heb alles even opnieuw gedefragmenteerd met Diskeeper.

Hoe deel je al gepartitioneerde harde schijven dan in partities?

Mijn wisselbestand heeft een vaste grootte van 1.5gb

dat wisselbestand lijkt mij wat groot met 1 gigabyte aan ram, maar 100 MB vrij???!!! ik zit nu online op msn met 6 mensen te praten, heb mediaplayer openstaan, 5*firefox, 2*word, 2*excel en heb op het moment bij taakbeheer: 320 MB gebruikt en volgens everest heb ik van de 512 ram die ik heb nog: 182 MB vrij, dus 64 procent bezet. in taakbeheer heb ik 35 processen aanstaan, ik vermoed dat jij er een heleboel meer hebt waaronder de helft spyware;)(heb je toevallig ook norton???) plaats mar eens een hijackthis logje op ASO. en natuurlijk ook scannen op spyware. tjah warom er nog mar 500 mb vrij is, is niet moeilijk te zeggen hé: als je iets saved, doeje het blijkbaar altijd op de C

Geplaatst door skelle
dat wisselbestand lijkt mij wat groot met 1 gigabyte aan ram, maar 100 MB vrij???!!! ik zit nu online op msn met 6 mensen te praten, heb mediaplayer openstaan, 5*firefox, 2*word, 2*excel en heb op het moment bij taakbeheer: 320 MB gebruikt en volgens everest heb ik van de 512 ram die ik heb nog: 182 MB vrij, dus 64 procent bezet. in taakbeheer heb ik 35 processen aanstaan, ik vermoed dat jij er een heleboel meer hebt waaronder de helft spyware;)(heb je toevallig ook norton???) plaats mar eens een hijackthis logje op ASO. en natuurlijk ook scannen op spyware. tjah warom er nog mar 500 mb vrij is, is niet moeilijk te zeggen hé: als je iets saved, doeje het blijkbaar altijd op de C

Vaak heb ik 100mb vrij als ik veel Photoshop enzo, maar komt niet zo heel vaak voor. Op dit moment heb ik nog 480mb vrij.
Hoe groot zal ik dat wisselbestand dan maken? Van velen hoor ik dat 1.5 maal het aantal RAM het beste is.

Ik denk niet dat ik last heb van spyware, maar ik post wel een logje voor de zekerheid.

Ik gebruik geen Norton, dat zou jammer van mijn geld zijn :)
Nee ik gebruik NOD32.

dus heb je eiglijk op dit moment meer als 500 MB gebruikt? hoeveel processen heb je in taakbeheer?

ik heb zonder 1 kadertje open 30 processen... en 202 MB gebruikt. plaats maar een hijackthis logje op de ASO fora, volgens mij zit je comp onder de spyware

Ik heb daar 5 dagen geleden ook een logje gepost. Nog geen reacties.
Er zaten bijzonder veel host entries in mijn HOST bestandje met hetzelfde IP adres, komt waarschijnlijk doordat ik op de Exeem website ben geweest (in de HOST file stond ook 'Exeem' boven al die entries), maar die entries heb ik al kunnen weghalen.

Ik heb ooit Exeem geïnstalleerd gehad, ik hoorde dat Cydoor is gebundeld met die software, maar Ad-Aware en Spybot en Microsoft Antispyware Bèta (de nieuwe) vonden niks.

Maar voor de Exeeminstallatie had ik het probleem al, sterker nog, een paar dagen nadat ik Windows opnieuw had geïnstalleerd had ik dit probleem al.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan