337 games virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

famriedijk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2015
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum .....Aangenaam kennis te maken.

Ik heb een vraag namelijk, ik heb ineens een snelkoppeling op mijn bureaublad staan van 337 games.

Nu heb ik begrepen dat dit een virus is , .....ik heb Norton op mijn PC .....en auto protect van Norton staat in het rood(uw pc word niet meer automatisch beveiligd tegen virussen e.d.)

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Hartelijk dank voor hulp en reply,

Eddy

Hoi,
Welkom op Helpmij :)
Allereerst zou ik proberen een systeemherstelpunt terug te zetten, lukt dat niet dan in de veilige modus proberen (meestal F8 trommelen tijdens de boot).
Zijn al je herstelpunten "verdwenen" dan horen we het wel weer.
Probeer ook eens met Mbam te scannen (link in mijn handtekening).

Update:
Klik hier voor de mogelijke oplossing.
De removal tool die daar wordt aangeboden zou ik nog niet downloaden voordat we het verder onderzoek hebben gedaan.
Nog een link (Eng)
http://www.2-spyware.com/remove-337games-virus.html

Laatst bewerkt:
Hoi,

Bedankt voor de hulp,...ik ga zo proberen het systeem opnieuw met een herstelpunt te starten.

Norton werkt weer naar behoren , zou Norton dat malware niet verwijderen?........ik heb hem heel de pc laten scannen en er zit niets meer in ...nadat ik met microsoft windows hulpprogramma voor verwijderen van schadelijke software de computer helemaal nagelopen had.

Dit programma haalde 4 schadelijke objecten weg.

maar de snelkoppeling van 337 Games staat er nog steeds ,.....hoe kan ik controleren of dit alleen maar een snelkoppeling is en ....en dat er voor de rest geen schadelijke bestanden zitten.

Ook heb ik CC Cleaner gebruikt om de boel op te schonen

Groeten ,

Eddy

Klik met rechtermuisknop op de snelkoppeling>eigenschappen>tab snelkoppeling>doel (daar wordt aangegeven waar die eigenlijk naartoe wijst/begint).
Klik op de knop "bestandslocatie openen"

als ik op de snelkoppeling met mijn rechtermuis knop druk , eigenschappen aanklikt............zie ik geen tab koppeling....doel ....en bestands locatie openen.

Zie alleen : Algemeen / Webdokument/beveiliging/details/ vorige versies.

Er staat wel onder Algemeen :.....Locatie : C:/Users/Eddy Riedijk/Desktop.

Grootte = 209 bytes(grootte op schijf = 4,00 kB (4.096 bytes

Ik kan trouwens de Snelkoppeling wel gewoon in de prullebak gooien , maar doe het nog niet..... want ik weet niet of hier nog besmette bestanden van verspreid zijn op mijn Pc.

Ik heb Systeem herstel gedaan , maar snelkoppeling blijft staan ,.......ik heb malwarebytes geinstalleerd en laten draaien die haalde ook iets weg.

maar koppeling blijft bestaan.

Een koppig bestand zal ik maar zeggen,..

Groeten,

Ed

Laatst bewerkt:
Ik kan trouwens de Snelkoppeling wel gewoon in de prullenbak gooien , maar doe het nog niet
Het is dus gewoon een snelkoppeling van internet die je evt. veilig kunt weggooien.
In Ccleaner via de tab>opties>cookies kun je kiezen welke cookies je wilt behouden en welke verwijderd kunnen worden, bewaar de jouw bekende cookies en laat de rest in het linker deelvenster staan om opgeruimd te worden.
Ik weet niet welke browser je hebt, maar in FireFox b.v. kun je dubieuze websites filteren/blokkeren iets wat ook kan in IE (maar die gebruik al jaren niet meer).
Progje dat dit voor je doet (gratis) is spywareblaster van deze betrouwbare website, enige "nadeel" regelmatig (+/- 14 dagen) handmatig updaten.
Gebruik zelf dit programma zolang het al bestaat. :P

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan