350 gig verdwenen na installatie van vista naar xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

don vito

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2005
hoi,

heb onlangs nieuwe pc gekocht met vista erop, er zit een hdd van 500gb in,
ik maak 3 partities (80 gb, 100 gb en de overschot), vista staat op die van 80 gig.
nu, vista ergert me dood, dus ik wil er xp op installeren en vista er afkegelen.

ik reboot, en steek er de xp cd in, pc start op van cd, en dan zie ik dat er maar een c partitie staat met 127 gig op, verwarring ten top :confused: waar is men andere 350gig?
nuja, ik heb dan toch maar die 127 gb geformatteerd en er xp opgezet. start nu wel mooi op via xp, maar ik mis wel die 350 gig :( . heb al bij schijfbeheer gekeken ed, maar staat ook wel degelijk 127gb.

iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
wss hoort men vraag ook niet meteen thuis hier aangezien het hier over verschillende besturingssystemen gaat, sorry daarvoor.

Heb je ook Sevice pack 2 al geinstalleerd? Als het goed is kun je dan die ander schijfruimte via schijfbeheer beschikbaar maken.

alvast bedankt voor de reactie,
er staat geen sp2 op, ik heb er enkel de windows xp opgezet, en jah... mss moest ik dat eerder vermeld hebben, maar ik heb een illegale versie van xp, dus ik weet niet of ik zomaar die sp2 kan dwld (als ik dan al internet/modem ed heb geinstalleerd).
nuja, ik zal proberen om aan die sp2 te komen, als er echt geen andere manier is om men probleem op te lossen.

neem het mij niet kwalijk dat ik zo laat reageer, maar het duurde een tijdje eer ik de tijd had gevonden om die sp2 te installeren.
zoals ik al eerder had vermeld, heb ik een 'minder legale' versie van windows xp, blijkbaar kon ik toen ook niet die sp 2 installeren omdat men productcode verkeerd is. nu is het me eindelijk gelukt om sp2 te installeren - vraag me niet hoe :rolleyes:, het gaat wss in tegen de forumregels - en is de vreugde groot nu ik men andere 350 gig heb teruggevonden in men schijfbeheer :D.

dankjewel voor de hulp, :)

mss nog een klein vraagje: hoe kan ik die 127gb-grote c-schijf verkleinen tot 100 gb? 127 is een nogal ... onozele hoeveelheid :confused: . nuja, als er geen simpele oplossing voor is hoeft het niet ;) .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan