360W Voeding met i5 4670K en GTX 650TI Boost

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chuim

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Hallo,

Ik heb een tijdje terug mijn pc geüpgraded, dit zijn mijn huidige specs:
CPU: i5 4670K
GPU: MSI GTX 650Ti Boost 2gb/TF
MB: MSI Z87-G43
Ram: Corsair Vengeance 8GB DDR3
SSD: Samsung 840 120GB
HHD: Seagate Barracuda 7200.14 1TB
PSU: Zalman ZM360B-APS 360W

Zoals je ziet heeft mijn voeding maar 360 watt, samen met me case heb ik deze niet vervangen.
Alles werkt prima, ik kan gamen, video's renderen en hij is nog nooit uitgevallen. Ik heb op mijn moederbord OC Genie, een automatische overclocker die hem op 4Ghz zet. Dit werkt ook allemaal goed en geen problemen gehad. Het enige waar ik soms last van heb is dat een game uitvalt als ik mijn videokaart heb overgeclockt, hij is dan erg heet, ongeveer 70°C en op het moment dat je de gpu fans harder hoort spinnen valt ie weg.

Er zijn mensen die ongeveer dezelfde build als mij hebben, maar die hebben dan een 600w of hogere voeding. Ik vraag me af waarom dit nodig is en of mijn voeding mijn pc wel genoeg stroom kan leveren om optimaal te presteren. Ik hoor graag wat jullie denken.

Groeten Chuim

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Is wel krap 360 Watt denk toch dat daar de problemen met gamen daar vandaan komen ,Je zou ook om te proberen de overclocks terug zetten en kijken hoe het dan gaat. en anders misschien een ander voeding proberen.

360 watt is erg krap, vergeet niet dat deze meer apparaten tegelijk moet voeden, vermogen loopt verder op naar mate de pc harder aan de slag moet en dan zou die het inderdaad zoals mijn collega hierboven al meld het niet volhouden.
Voor deze videokaart is al minimaal 450 watt aanbevolen.

die voeding gaat het binnen de kortste keren begeven zeker als je gaat overklokken

dat het nu werkt betekent niet dat dit goed is.
Als je ook nog eens aan overklokking doet wil je eigenlijk een 600watter hebben zo blijft je voeding efficiënt en heeft hij een langere levens duur.
een overgeklokte i5 4670K kan ook zo 200watts in de ergste gevallen opslurpen

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips, dan ga ik toch maar voor een betere voeding kijken.
Ik heb deze voeding gevonden van 650W, Modulair en 80 Plus Bronze certificering, voor maar €40. Zoals je bij prijsontwikkeling kunt zien, is de prijs laatst flink in prijs gedaald is. Zou iemand de reden hiervan weten? Ik hoor het graag.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Denk dat je daar geen miskoop aan hebt altijd beter als de huidige 360 watt en waarschijnlijk zal het een ouder type zijn en dan moeten ze er af eerste prijs was al in 2011

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan