• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

365 en 2016 naast elkaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snulk

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Hallo,
Ik geef regelmatig cursussen in Excel 365 met laptops die ik meeneem naar de klant .
Maar ook Excel 2016 komt geregeld voor.
Officieel schijnt het niet te kunnen, maar is er toch een mogelijkheid om die 2 versies naast elkaar te kunnen laten draaien?

Anders moet ik steeds de ene verwijderen voordat ik de andere kan gebruiken.. Misschien iets met partities?

Graag hoor ik wat van jullie,

groeten,
Jos

Dat zal niet gaan omdat ze beide van dezelfde folder structuur gebruik maken.
Maak een VM met Hyper-V op je laptop met Windows 10 er op en installeer daar de lokale editie op.

Oeh dat gaat ingewikkeld worden.
Dan toch maar verwijderen en weer opnieuw erop zetten.

Ik kan tot 5 licenties maximaal. Als ik verwijder en 2016 erop zet. Kan ik daarna toch weer 365 installeren?
Als ik maar niet boven de 5 kom..?

Jos

Geen idee hoe dat met licenties zit.
Je kan ook een dual boot van je systeem maken met ieder een eigen Office installatie.

Dat klopt.
Zo heb ik 4 versies naast elkaar draaien.
Maar volgens mij gaat dat met Office 2016 en Office 365 niet op.
Proberen kan natuurlijk altijd.

Met 2016 zou het moeten kunnen, mits je de DVD-versie (msi pakket) van de installer hebt. Maar ik heb het zelf ook nooit geprobeerd.

Maar volgens mij gaat dat met Office 2016 en Office 365 niet op.
Zou echt moeten kunnen volgens Microsoft:
If you have a Microsoft 365 subscription or non-subscription version such as Office Home and Business 2019, 2016 or 2013, in most cases you can't run these versions together on the same computer. There is one exception to this: If one of the two products is installed through MSI (which is common for volume licensed products), these two can run side-by-side.

Met wel een aandachtspuntje:
Make sure all versions of Office are either 32-bit or 64-bit. You can’t have a mix of both. See “Office (64-bit or 32-bit) couldn’t be installed” error when trying to install.

Ok. TS kan het dus gaan proberen.
Ik ben benieuwd :)

Ik geef regelmatig cursussen in Excel 365 met laptops die ik meeneem naar de klant. Maar ook Excel 2016 komt geregeld voor. Officieel schijnt het niet te kunnen, maar is er toch een mogelijkheid om die 2 versies naast elkaar te kunnen laten draaien?
Zal wat werk zijn, want eerst moet de 365 er af, dan de 2016 er op, en dan de 365 er weer op. Zorg er wel voor dat je de 365 compleet verwijderd, dus echt alles eraf wat ook maar naar Office 365 ruikt in de verte :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan