3770k te warm

Status
Niet open voor verdere reacties.

robtimmer

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2012
Hallo,

Ik heb sinds ongeveer 2 maand de Intel 3770K en hij bevalt me heel goed alles gaat super snel enz. Maar toen ik dus wou gaan videoconverteren ging alles 100% en ik dacht van een cpu van 354 euro en een koeler moet toch zat wel even 100% kunnen draaien. Helaas was dat niet zo want elke keer word deze cpu te warm en moet ik het converteren wel stoppen. Mijn vraag was dus ook heeft iemand hier een oplossing voor?

Wat bedoel je met warm? Hoeveel graden heeft de cpu? En ja als de cpu 100% verbruikt wordt kan hij idd warm worden..

Tja, waarmee zie dat? en wat gebeurt er dan?
Indien een stock koeler er een betere opzetten, renderen vreet processorkracht.

vrij normaal hoor ik weet niet of er nog een stock koeler van intel op zit als dat zo is dan is deze temperatuur vrij normaal.
Stock intel koelers zijn zo gemaakt dat ze het ook maar net kunnen koelen ze gaan er eigenlijk vanuit dat jij een aftermarket koeler op aansluit die beter is.
verder is 70C net onder de gevaren zone als je boven de 75C komt moet je er echt wat aan doen deze processors kunnen redelijk wat hitte hebben
natuurlijk is het altijd beter om de temperatuur zo laag mogelijk te houden

dus als je er wat aan wilt doen denk ik dat je een losse cpu koeler moet aan schaffen

Ik heb ook een i7 3770K en heb water koeling van corssair 100 euro, nergens last van

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan