380 kbps voldoende voor kleine websites?

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneetje80

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2009
Ik heb de volgende vraag:

Ik wil via rabobank mobiel een toestel bestellellen incl. OF een dongle metdatacard OF dat ik de telefoon gebruik ( via tethering) voor af en toe op mijn laptop te surfen. Nu heb ik informatie ingewonnen en de snelheid van het ]internet via mijn mobiel is ongeveer 378 kbps. Ik heb begrepen dat gprs ongeveer 170 is dus dit wordt dan net wat meer dan 2x deze snelheid. ( ik zit zelf in den haag) dus opzich heb ik dan wel de volledige 380 kbps. Nu is mijn vraag: in hoeverre kun je hier sites mee bezoeken? Is het echt dat als je bijv. naar marktplaats gaat je 2 minuten moet wachten? Of gaat dit wel snel genoeg? Ik snap dat het niet zo snel is als kabel hoor, maar het scheelt nogal veel geld of ik dit doe of los een dongle met datacard erbij. Met dongle ben ik 34 euro kwijt en met enkel onbeperkt internet op telefoon 20 euro. Maargoed ik wil wel gewoon bijv kunnen kijken naar websites ( nieuws e.d.) En als dit TE langzaam zou gaan wil ik wel voor dongle gaan maar hoop zelf dat 380 kbps genoeg is. Hoe zien jullie dit?

Is dat 380 kilobits of kilobytes? Ik denk die eerste.. dus dat is 50 kilobyte per seconden. Dan duurt 1 megabyte dus 20 seconden.

Klopt dit?

EDIT: Ik heb zelf iig 50 kilobyte per seconden bij t-mobile. 't is ontzettend sloom dus, maar wel te doen voor nieuws sites etc.

Vrolijk wordt je er niet van iig.

Laatst bewerkt:
Ik kan wel even een specifieke website/pagina voor je testen met tethering. Kijken hoe lang 't duurt.

Ik kan wel even een specifieke website/pagina voor je testen met tethering. Kijken hoe lang 't duurt.

Geweldig: even denken voor een goede pagina:

www.marktplaats.nl
en dan naar dieren en toebehoren
en dan naar vogels parkieten en papegaaien en dan 1 advertentie. ben benieuwd hoe lang je hier dan mee bezig bent ;)

gr

Ben trouwens nu wel even achter laptop weg ... ik zal morgen zodra ik tijd heb weer even reageren hier. BEdankt alvast voor je hulp echt superr!

Hey, volgende is gemeten met een addon voor firefox die pagina laadtijden meet;

EDIT: Onderstaande deprimerende cijfertjes waren blijkbaar met 5 kilobyte/sec ipv 50. Lees maar onder UPDATE voor tests met 50 kilobyte/s ;)

Homepage - 106seconden
Dieren en Toebehoren - 48sec
Vogels parkieten en papegaaien - XXXsec (vergeten op te schrijven xD)
Advertentie + foto - Geannuleerd, hij bleef iets van "cps.marktplaats.com" laden terwijl de pagina al volledig bruikbaar was. Dus de addon toonde geen resultaten.

Het is echter wel zo dat deze resultaten voor een volle page load zijn. De links naar de categorieën verschenen al veel vlotter. En de pagina was dus ook al wat vlotter bruikbaar.

Tijd tot bruikbaarheid:

Homepage - 100sec
Dieren en toebehoren - 25sec
Vogels parkieten en papegaaien - 21sec
Advertentie + foto - 75sec

Ik ga 's even checken of ik op de een of andere manier advertenties van derde partijen kan blokkeren tijdens tethering (Heb stiekem een hekel aan adblockers) want volgens mij nemen die advertenties het meeste tijd in beslag, zeker als ze boven de main content staan want dan moet die wachten met laden tot de advertentie klaar is.

UPDATE:

Terwijl ik aan 't checken was hoe ik tethering wat soepeler kon laten verlopen, stuitte ik op een speedtest die aangaf dat ik maar 5 kilobyte per seconden aan het halen was, 10x te langzaam dus! Gisteren was het nog 50, T-Mobile netwerk zal wel overbelast zijn ofzo. Alsof het allemaal nog niet onduidelijk genoeg was :P

Nouja, met Netlimiter mijn "gewone" verbinding van ziggo gecapped op 50kb/s en dat levert dit op:

Homepage - 7sec
Dieren en toebehoren - 24sec
Vogels parkieten en papegaaien - 7sec
Advertentie + foto - 9sec

Mag wel een seconde of 2 bij per test denk ik, aangezien een mobiel netwerk een veel hogere ping heeft dan een netwerk via kabel. Maar 50 kilobyte per seconde is dus echt goed te doen voor marktplaats, mits je mobiele netwerk stabiel is. En dat is t-mobile blijkbaar niet.

Sorry voor de verwarring, wat een zootje zeg :P

Laatst bewerkt:
Hahaha nou geen probleem.

Echt super bedankt dat je dit hebt gedaan voor me! 50 kilobyte is dus hetzelfde ongeveer als 380 Kbit toch? geloof ik delen door 8.

Dan moet ik er wel over nadenken haha het is opzich wel te doen, maar zal er toch wel af en toe gebruik van maken! Dus of dit dan snel genoeg is of niet dat weet ik nog even niet.

thnx :thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan