39.369 Trojan horses

Status
Niet open voor verdere reacties.

evelli

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2008
Heb vanmiddag even een scan over mijn pc gegooid (NOD32) en die is met uhmn een probleem boven gekomen: 39.369 Trojan Horses!!!!! :shocked:

Zoals jullie je wel voor kunnen stellen ben ik uhmn hier op zijn zachts gezegd niet erg blij mee. Vooral gezien het feit dat ze allemaal op mijn broers "deel" van de pc staan. Zover ik kan zien is het gebeurt tijdens/met het downloaden van films/muziek (gezien de titels)

Maar nu krijg ik, als NOD32 draait, elke seconde een melding van een Trojan Horse, die vraagt wat ik ermee moet doen.
Maar om nu 39.369 keer op verwijderen te drukken is me eigenlijk iets te gek. Dus heb de virusscanner maar even uit gezet, niet de ideale oplossing, maar kan nu tenminste wat doen op mijn pc.

Iemand een idee hoe ik die dingen allemaal tegelijk kan verwijderen zonder mijn vinger te overbelasten van op verwijderen klikken?

Help

Heb inmiddels Hitman lopen en mijn NOD32 uitgezet

en als jullie antwoord geven graag in jip en janneke taal, kan wel wat maar niet alles
ben vrouw en ben enigzins blond!

Laatst bewerkt:
Nucia <- Klik (plaats een Hijjack log -> lees eerst even de spelregels)

Wellicht ben je na 2 tot 4 "behandelingen" van al je problemen af.

Laatst bewerkt:
ben nu hitman aan het runnen
als die klaar is en ik nog niet van mijn 40.000 trojan horses af ben zal ik die nucia inderdaad maar vragen

je praat tegen een computer n00b, heb iets meer woorden nodig

Oké dan, als het een n00b betreft, wáárom dan een "gevaarlijke" tool als Hitmanpro uitvoeren?

Vergelijk het maar even met: Ik heb geen verstand van auto's, maar om een motorisch probleem op te lossen, heb ik zojuist de nokkenas en de versnellingsbak maar vast gedemonteerd, (Ietwat gecharcheerd....)

Laatst bewerkt:
omdat hitman mij van alle kanten wordt aangeraden
heb hem al stop gezet en probeer nu alles van de pc te verwijderen
maar krijg een aantal dingen niet verwijdert

Door wíe wordt Hitmanpro je dan aangeraden? Hitmanpro is een verzamelgrabbelton van opruimtools die als je 't als niet deskundige aan de gang zet, vaker meer kwaad dan goed doet.

Hitmanpro wordt je denk ik niet door (deskundige) Helpmijers aangeraden?

nee, maar wel door andere computer mensen

maar geloof ook niet dat ik door die deskundige helpmij'ers erg veel wijzer word :confused:

Vertel, wélke deskundigen? Bén je dan al bij Nucia geweest en héb je daar je logje geplaatst en héb je al de instructies die je daar kreeg al uitgevoerd?

nee, want lgens hun moet je eerst vanalles draaien:

Beste gebruiker, in de HijackThis-sectie gelden andere regels dan op de rest van het forum. Het is niet toegestaan om op andermans bericht te reageren tenzij je hiervoor bevoegd bent (Meer Info).
Lees dit voordat je een log plaatst! Gebruik voordat je een logje maakt Ad-Aware en Spybot Search & Destroy. Dubbelposten is NIET toegestaan. Probeer de problemen die je ondervindt zo nauwkeurig mogelijk te beschrijven. Probeer je bericht een titel te geven die je probleem kort en bondig samenvat. Je mag je bericht pas 'schoppen' na minimaal 72 uur.
Deze regels lijken streng, maar de ervaring leert dat dit nodig is om zoveel mogelijk mensen zo goed mogelijk te kunnen helpen.

adware staat op mijn pc maar ben volgens het programma niet gemachtigd het te gebruiken, dus daar kom ik ook niet verder mee (ben wel admin)

dus deskundige helpmij gebruikers: moet ik wel adaware en spybot op mijn pc zetten?
of gelijk een log van hijackthis maken?

Laatst bewerkt:
Eerst die twee installeren uitvoeren, dán pas een logje plaatsen.

Adware2008 en Spybot Search en Destroy zijn 2 goede en simpele progjes. Als er één bij jou geïnstalleerd staat en deze werkt niet, dan gooi je 'm d'r toch af en download je 'm opnieuw?

Los daarvan: JIJ hebt een probleem waar je van af wil, dan zul je er toch een kleine inspanning voor moeten doen en áls je eenmaal die inspanning hebt gedaan, dan zal je ervaren dat je bij Nucia vlot en deskundig wordt geholpen. Wil je niet wachten? Pak dan de Windows CD, start ermee op en kies voor Format c :

Laatst bewerkt:
ik kan bij program files het mapje van spybot niet verwijderen
dan krijg ik de melding dat ik niet gemachtigd ben

verder ben ik ook niet gemachtigd om de toepassing te draaien

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan