3Com Superstack 2 hub management?

Status
Niet open voor verdere reacties.

radicalgamer

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2010
Hallo,

Volgens de handleiding op het TU twente over de hub die ik heb zou deze managable moeten zijn.
Op verschillende fora word vertelt dat via hyperterminal of de web-interface verbinding word gemaakt, er zijn zelfs websites die default wachtwoorden voor deze hub geven.

Mijn vraag: mijn switch geeft geen ip's, maar zou wel een ip hebben voor de web-interface...
Als een reset helpt om een default ip te krijgen: hoe doe ik een reset op een 3Com superstack 2 dual speed 500 hub? en wat zou het default ip zijn?

Weer eens product gerelateerde vragen...:p

Met vriendelijke groet,

Radical Gamer

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik denk dat je het beste via de console poort verbinding kan maken met de hub.
Via de hub kan je een poort een ip adres geven of een beheer vlan maken en die vlan een ip geven waarmee je hem kan beheren.
Probeer eens als je hem in je netwerk hebt gehangen via "arp -a( in command line, cmd)" welke apparaten in je netwerk hangt inclusief de mac adres en de ip adres.

Succes er mee :thumb:

Ik heb nu een kabeltje tussen de switch en een COM poort gehangen, en hyperterminal gestart.
Hoe moet ik nu een sessie starten? :o
Ik krijg namelijk allemaal opties, voor telefoon verbindingen, maar snap nou niet echt hoe ik hiermee een hub moet beheren... :o

Ben er dus achter, na 2 uur Googlen en die PDF doorlezen, dat ik
3Com Transcend® Enterprise Manager software
nodig heb...
Die valt echter nergens te downloaden...
Alle links op support.3com.com linkn terug naar hp.com en dan kom ik op een menu met tientallen opties waarvan elke, in de catergorie software, leid naar HP software ipv 3Com Transcend® Enterprise Manager software...
Heeft iemand nog een cd liggen met deze software? of de software los?

Ik heb nu een kabeltje tussen de switch en een COM poort gehangen, en hyperterminal gestart.
Hoe moet ik nu een sessie starten? :o
Ik krijg namelijk allemaal opties, voor telefoon verbindingen, maar snap nou niet echt hoe ik hiermee een hub moet beheren... :o

Je vult daar gewoon een nummer in, bij beide mogelijkheden het maakt niet uit wat je daar invult.
Daarna krijg je hetscherm van HyperTerminal je geeft hem dan een naam klikt op ok.
Dan kan je kiezen bij de optie "Verbinding maken via" kies daar com1 of com0 waar jij hem op aangesloten hebt.
Klik op ok, klik dan op standaardinstellingen herstellen en dan weer op OK
En dan moet hij je hub vinden.

Hopelijk heb je er wat aan :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan