3cx of andere voipcentrale met nat of dubbele nat

Status
Niet open voor verdere reacties.

feestbeestzd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 dec 2008
Hallo,

Ik ben al een tijd bezig met voip.
Met voipbuster, budgetphone enz en ik bespaar dus heel veel geld.
Maar nu probeer ik eerst voor me zelf en later voor mijn werk een voip centrale op
te zetten.
Maar of ik nu de centrale op mijn werk neerzet of thuis ik houd het probleem dat na een paar minuten er geen verbinding meer kan worden gemaakt met de softphone of ata of fritzbox.
Nu heb ik begrepen op de HCC (HME2008) dat dat komt door de nat of dubbele nat
en welke poorten je ook open zet het nooit werkend te krijgen is omdat
de centrale/server ALTIJD op een extern ip adres moet zitten omdat voip het anders niet snapt.
DMZ heb ik ook al geprobeerd maar dat gaat ook niet goed, met de zelfde reden volgens die meneer van de hcc.
Jij zelf had een linux astrix server en zelf met linux was het volgens hem NIET mogelijk.
Weet iemand een oplossing of heeft iemand een ander voip centrale wel werkend.

Het gaat me in eerste instantie om elkaar te kunnen bellen, externe lijnen zijn handig maar niet nodig in eerste instantie.

alvast bedankt voor de hulp die ik hopelijk ga krijgen.

Dit kan wel hoor met zowel 3cx als asterisk, in je router de juiste poorten openzetten, of asterisk in nat modus laten draaien. Google eens naar deze twee opties en je komt er uit

Mag ik dan ook weten welke poorten dat zijn want als ik dus bij mij op het werk een fritsbox of softphone aanzet en op mijn pc hier thuis een server draai van 3cx of adre server dan wordt iedere keer na x aanteal minuten de verbinding verbroken en moet ik de softphone of fritzbox weer opnieuw aanmelden of uit/aan zetten en dan melden ze zich weer aan.
Ook vaak probleem van niet 2 kanten op kunnen bellen of dat het geluid maar 1 kant op kan.

Heb al veel gegoogled vandaar deze vraag op dit forum

Wacht even... de verbinding van je telefoons naar de asterisk box vallen weg en deze zitten op hetzelfde netwerk (achter dezelfde router?)

Dan is het geen nat probleem... intern verkeer werkt over het algemeen niet via nat.

Ik denk daarom dat je een probleem hebt met je servertje en daarbij kan ik je niet helpen. Zoveel tijd heb ik niet.

Wat ook jog kan is dat je even en andere router of server moet gaan proberen dan weet je in ieder geval waar het inzit

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan