3D-Film vanaf laptop, naar 3D tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister 9

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2004
Hallo,

Ik heb sinds kort een full hd lcd 3D TV. Natuurlijk wilde ik dit wel even proberen. Dus ik wilde een 3D-Film via mijn laptop (aangesloten met HDMI), en afgespeeld met POWER DVD 10 afspelen op mijn tv. Maar dit gaat niet goed. Zie het beeld wel dubbel, maar dit is niet het 3D wat het moet zijn.
Als ik namelijk via de PS3 een 3D game start, dat is dat echt geweldig.
Het verschil wat ik merk: Als ik de game opstart, dan wordt mijn tv automatisch in 3D modus gezet. Maar als ik de film via mijn laptop opstart, dan gebeurt dat niet. Ik kan dan de tv wel handmatig in 3d zetten, maar dan veranderd hij beeld zelf van 2d naar 3d, en gebruikt het niet het signaal van de laptop zodat de tv zelf overschakeld.

Weet iemand wat ik fout doe?

Alvast super bedankt!
Sam

De vraag eerder is of de film die je hebt wel volwaardig 3d is en de vraag ook of Powerdvd de film wel 3d uitzend over de HDMI kabel. Misschien dat je in Powerdvd nog een instelling moet wijzigen.
Als de tv al niet overschakelt naar 3d formaat zegt dat al genoeg, hij krijgt geen volwaardig 3d formaat aangeboden anders zou hij wel overschakelen.

grtjs jjw

Zal wel ff kijken. Het is toch zo dat als het goed is (zoals bij de ps3), ik helemaal niet aan mijn 3d-knop op mijn afstandbediening hoef te komen?

Dat is inderdaad bij de meeste tv's wel zo geregeld, als er een 3D video word aangeboden zal deze dat laten zien. Daar je zegt dat bij de spelconsole inderdaad er word omgeschakeld naar 3D stand zal dat ook bij jouw zo zijn.

Ik denk daarom dat het probleem bij jouw is dat er GEEN 3D video word aangeboden en daarom laat de tv het ook niet zien.

grtjs jjw

Hat kan natuurlijk zo zijn en daar heb ik nog niet eens bij stil gestaan dat jouw grafische interface niet geschikt is voor 3D, dat zou je in de specs van je machine moeten terug vinden. De kleuren kaart moet natuurlijk wel 3D ondersteunen anders zal deze nooit 3D uitzenden over bijvoorbeeld de HDMI uitgang.

grtjs jjw

Nou de specs zijn hier te vinden. Er word niet gesproken over 3D weergave dus denk ik zomaar dat dat ook niet zal werken. Ik weet ook niet of Powerdvd versie 10 3D ondersteund, het zal liggen aan 1 vd 2, ik weet eerlijk gezegd niet of een software programma 3D kan uitzenden als de grafische kaart dit niet ondersteund.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan