3D films bekijken

• Onderwerp starter Onderwerp starter ind88
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ind88

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2010
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag betreft 3D films.

Overal zie ik aanbiedingen voor 3D LCD/LED etc. televisies, maar waarom is er voor een 3D film nou perse een 3D televisie voor nodig om alleen een beeld met wat verschillende kleurtjes weer te geven op een scherm? stel nou dat ik een film in 3D download en een brilletje op zet niet voldoende?

Ik begrijp echt het nut niet van 3D televisie...

Heey ja zo had ik het nog niet bekeken. Maar inderdaad, waarom?

Ja goede vraag dat zou ik ook wel eens willen weten !!>>??

Want heb je dan voor de pc (3D Games) ook een 3D beeldscherm nodig ??

Hoi

Omdat 3d uit 2 signalen(beelden) bestaat.En dat moet een tv dus wel aankunnen.
En dat is even heel makkelijk gezegd.

wil je het moeilijker dan komt de term: parallax barrier filter om de hoek kijken.En die moet je tv/scherm dus beschikken.

Laatst bewerkt:
maar hoe zit het dan voor een pc !! met 3d games.. Moet je daar ook z'n 3d scherm for hebben

ondersteunen de meeste laptops dan ook 3D? of juist niet? want ik ken een spel (trackmania) en die heeft al heel lang een optie om 3D weer te geven. Niet dat ik dit ooit heb gebruikt.. maar toch.. en dat spel kan gewoon op vrij simpele schermen weer gegeven worden..

Ook voor 3d op pc heb je een 3d monitor nodig.

En betrekkende op de vraag laptop...neen..de techniek is nog dusdanig nieuw dat nog niet veel laptops dat kunnen.

waarom zijn er dan wel video kaarten te koop waar een bril bij zit? ze lukken waarschijnlijk niet vertellen dat je er dus ook nog een speciale monitor/lcd of iets dergelijks voor nodig hebt om het erop te bekijken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan