3D Studio Max - Use NURMS Subdivision

Status
Niet open voor verdere reacties.

schrijf

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2008
Berichten
12
Hallo allemaal,

Bij het modelleren van een auto loop ik tegen het volgende probleem aan.
Ergens moet er op twee polygons een rechtstaand balkje worden geplaatst.
Dit doe ik met: Select polygons >Insert >Extrude.
Het wordt dan een prima balkje tot dat ik het Smooth met "Use NURMS Subdivision".
Het geval wordt dan aan de top rond en dat moet NIET.
Use NURMS Subdivision moet later voor de hele auto worden gebruikt. Dus als het nu op EEN onderdeel al niet goed werkt, heb ik later problemen.

Heeft iemand een suggestie hoe ik dit kan voorkomen of hoe ik dit kan oplossen?

Bij voorbaat hartelijk dank

Groetjes van Schrijf
 
Conect

Om te voorkomen dat de kubus bovenaan afrond moet je met behulp van Connect rondom een nieuwe "Edge" plaatsen.
Selecteer een rechtstaande Edge >doe een Ring selection >klik op Connect en kies 1 bij Segments >Breng met de slider de nieuwe ring omhoog.
Dit stabiliseert de geometrie naar boven toe en de kubus zal nu niet meer afronden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan