3d tekenen met Microsoft Visio

Status
Niet open voor verdere reacties.

roelromme

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2001
Is het mogelijk om eenvoudig 3d tekeningen te maken met Microsoft Visio?

Of kent iemand een ander eenvoudig programma waarmee dit kan. (Auto Cad is te ingewikkeld)

roelromme,

Autocad is inderdaad té ingewikkeld, zowel in gebruik als in afdruk. (lijndiktes, pendiktes, schalen, plotterconfiguraties...)

Een ander 3d, linair én CAD-programma is VectorWorks.
Heel gemakkelijk in gebruik, gaat verder dan AutoCad en stukken goedkoper.

Ik zou u nog andere voordelen kunnen opsommen maar dan ben ik te lang bezig.

méér info

Veel succes

PS Het merendeel van de architecten, en niet alleen in de benelux schakelt hierop over.

Volgens mij kun je in visio geen 3d tekening bouwen,

Autocad is daarvoor het meest geschikt, het is een gigantisch duur programmaatje, met veel instellingen, en qua 3d tekenen is het gewoon een kwestie van weten van de instellingen.

De afdruk, rustin77, is helemaal niet ingewikkeld. Je moet alleen goed weten hoe en wat je nu exact wilt hebben en je moet goed kunnen omgaan met schaling van het een en ander.

VectorWorks is hiervoor tevens een geschikt programmaatje.

?

Geplaatst door Japsur
Volgens mij kun je in visio geen 3d tekening bouwen,

Autocad is daarvoor het meest geschikt, ... met veel instellingen, en qua 3d tekenen is het gewoon een kwestie van weten van de instellingen.

De afdruk, rustin77, is helemaal niet ingewikkeld. Je moet alleen goed weten hoe en wat je nu exact wilt hebben en je moet goed kunnen omgaan met schaling van het een en ander.

VectorWorks is hiervoor tevens een geschikt programmaatje.

Believe me, ik druk dagelijks af vanuit autocad én Vectorworks en geef mij toch maar VectorWorks ! Simpel

En VectorWorks is echt geen programmaatje maar Programma !
De nieuwe WTC- towers NewYork zijn getekend door een architectenbureau met VectorWorks !

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan