3d tv rond de 500euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

hedgy

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2012
Ik ben een 3d televisie aan het zoeken, zo rond de 500euro.

Tot zo ver heb ik er 2 gevonden. En ik hoor graag van andere wat het beste zou zijn voor mijn gebruik met de televisie. Als je een betere tv weet rond de 500euro hoor ik het ook graag. Ik wil graag snel beslissen, want de LG tv hier onder is zaterdag in de aanbieding bij scheer & foppen voor €500. Ik zal deze topic dan ook goed in de gaten houden op reacties. :)

Ik gebruik de televisie voor TV kijken, Gamen (Wii/360), en soms zal ik films via mijn laptop af laten spelen (Laptop heeft 3d vision ondersteuning van nvidia)

LG 42lm3400
1080p resolutie
100 hertz
Passief 3D
LED Scherm
Diagonaal: 107cm
Aantal 3D brillen inbegrepen: 2
€500
In de folder staat ook 'dual play mogelijkheid' maar ik weet niet wat dat inhoud.

Philips 32PFL5507
1080p resolutie
400 hertz
Actief 3D
LED tv
Diagonaal: 81cm
Aantal 3d brillen inbegrepen: 1
€ 546.90 (incl verzending)

Bij de bovenstaande twijfel ik vooral over het 3D. Ik hoorde dat passief 3d fijner is, maar de resolutie verminderd. Verder heeft de philips meer hertz wat volgens mij hogere Frames Per Second geeft(?) Maar wat zou nou het mooiste of fijnste zijn voor gamen?

Als je een betere tv ziet hoor ik het graag. Heb wel graag een goede resolutie van 1080p, en 80cm diagonaal is wel minimaal voor mij.

Bedankt voor het meedenken!

Naar mijn mening is die te klein (24 inch = 61 cm) En helaas geen 3D. Dus dat wordt hem zowieso niet. Toch bedankt voor het meedenken.

Ik denk dat ik voor de LG 42lm3400 ga. Ik kwam er net achter dat ik mijn wii niet aan de philips zou kunnen aansluiten. Daarbij heb ik het verschil van actief & passief 3d wat meer gegoogeld, passief 3d geeft helaas minder resolutie, maar is wel zonder flikkeringen, passief 3d is fijner voor je ogen. Verder houd passief 3d de 100hz die deze tv heeft. Actief 3d halveert het.
Ben er ook achter gekomen wat dual play is, het lijkt mij mooi te gebruiken. Het houdt in dat 2 spelers tegelijkertijd full-screen (dus niet split-screen) kunnen gamen. Je kunt het scherm van de tegenstander dan ook niet zien.

Daarbij maakt de LG het natuurlijk ook nog aantrekkelijker dat hij groter is, 2 3d brillen heeft, €50 goedkoper is en als ik meer 3D brillen wil die ook goedkoper zijn. Wel jammer dat de 3d-resolutie & hertz iets minder is maar dat neem ik maar voor lief. Ik weet niet eens of ikzelf het verschil echt zou kunnen merken, maar ik zal het voor de zekerheid in de winkel uittesten als dat mogelijk is.

Ik heb nog wel 1 vraag over de passieve 3D glazen wat ik tot zo ver nog niet duidelijk heb kunnen vinden... Kan elk soort (/van elk merk) passieve 3d glazen op een passieve tv scherm als deze? Of moet ik LG 3d glazen nemen als ik later 3D glazen erbij wil kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan