3d

Status
Niet open voor verdere reacties.

stienoo

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2007
Er is iets, heb ik gezien, waarmee je java 3d kunt maken (van sun) maar ik krijg het niet aan de praat bij eclipse, hoe krijg ik dat daar dus aan de praat?

En als ik het dan compile, werkt dat dan met de "gewone" java versie?

Welke 3D bedoel je ?.

Je hebt JOGL (Java OpenGL) en je hebt java3D de eerste is een low level API en java3D is high level API.

Als je een programma maakt zal je de libraries mee moeten geven met je programma. Dit is meestal zeer eenvoudig en wordt door eclipse (en alle andere ide) geregeld

gr.

Welke 3D bedoel je ?.

Je hebt JOGL (Java OpenGL) en je hebt java3D de eerste is een low level API en java3D is high level API.

Als je een programma maakt zal je de libraries mee moeten geven met je programma. Dit is meestal zeer eenvoudig en wordt door eclipse (en alle andere ide) geregeld

gr.

ik zal voor Java3d hier beginnen: https://java3d.dev.java.net/. De java tutorial de jij gevonden hebt is al een beetje oud (maar waarschijnlijk nog wel bruikbaar)

Java3D is een denk ik de juiste plaats om te starten.

JOGL is wel sneller maar je moet dan alles zelf doen.. Maar als je OpenGL ervaring hebt is juist JOGL snel geleerd..

succes

Weten jullie ook ergens een nederlandse tutorial (mijn engels is niet zo heel goed en het is iets te moeilijk om te begrijpen)?

weet ik niet maar een tutorial dekt nooit alles dus je zult zowiso in het engels moeten kunnen lezen want er zijn nooit genoeg nederlandse tutos om zelfs samen alles te dekken

Zijn er dan Nederlandse boeken (van max 40 euro) waar dat word in uitgelegt (of toch een deel)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan