3Dgame full screen aanpassen , verandere

Status
Niet open voor verdere reacties.

jimowns

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2006
Berichten
341
ik ben maar een beginnetje in programeren , mijn droom was altijd geweest een eigen 3Dgame te maken full screen .
maar dan moet ik wel kunnen programeren ik ga stap voor stap voor te programeren zoals kleine dingetjes in .exe zetten enzo .

ik wil wel eens proberen voor een 3Dgame full screen aan te passen zoals vb. muonline of roseonline ; alleen de begin screen
weet iemand welke versie ik moet gebruiken voor een 3Dgame aan te passen full screen .
somminge zeggen dat ik visual c# , visual basic , visual C++ moet gebruike .
als je weet welk ik moet moet gebruike voor een 3Dgame full screen aan te passen zend het hier in deze topic .
 
sorry
maar die site wat WillieWortel heeft gestuurt macheert niet .

ik wow gewoon weten hoe ik een 3dgame full screen kan aanspaasen zoals roseonline een beetje aanpassen en andere games .
 
Bedoel je Game-modding of Game-programming, want dat is nogal wat verschillend.

Modding is het aanpassen van het grafisch. Daar komt natuurlijk wel een klein beetje programmeren bij kijken, want als je bijvoorbeeld een wapen maakt, zal de game ook moeten weten hoe een wapen werkt, hoeveel schade het doet, wat voor range het heeft, hoe snel het reageert, bij schietspelletjes is recoil natuurlijk belangrijk enzovoort enzovoort.

Game modding gebeurt door het uitpakken van de grafische delen van een game en het uitpakken van de definitiebestanden uit de resourcefiles van die game.

Hier kan dan in aangepast worden met programma's als 3DsMax, Lightwave, Poser, Bryce, Photoshop, en nog veel anderen. Als je dan de nieuwe objecten hebt gemaakt, dan zal je de hele boel moeten reintegreren terug in de game wil het een goed effect hebben.

Veel games hebben mod-mogelijkheden. Het beste kan je eens via de forums van de makers van de games gaan kijken. Daar eens de specifieke vragen stellen over het hoe en wat. Het is bij heel veel games ook niet standaard hoe en wat je moet doen. Elke game draait op zijn eigen engine, gebruikt zijn eigen variabele namen voor definities.

Op je vraag
ik wow gewoon weten hoe ik een 3dgame full screen kan aanspaasen zoals roseonline een beetje aanpassen en andere games .
is ook geen fatsoenlijk antwoord te geven. Er komt teveel bij kijken om dat zomaar uit te leggen. En dan heb je het voor 1 game uitgelegd, dan kan je voor de volgende weer opnieuw beginnen.

Een hele makkelijke game om mee te beginnen als je wilt modden is Trackmanianations. Te downloaden (gratis) en grafisch en geluid is helemaal naar je eigen hand te zetten. www.trackmanianations.com
 
Laatst bewerkt:
eigenlijk bedoel zelf een eigen 3Dgame full screen te make ; en een 3Dgame full screen aan te passen , eieglijk een beetje alletwee voorbeeld van game die ik wil bedoelen: roseonline , guildwars , world of warcraft .

bedankt voor de site :thumb: ik kan alleen de game downloaden http://www.esworldcup.com/2006/?act=competition&id_competition=4
is dit de juiste link waar ik kan modden en op mijn eigen hand te zetten


ik ben u zeer dankbaar voor mij te helpen .
 
Yep dat is m. ESWC versie, gratis online te spelen en helemaal grafisch aan te passen.

Ik kan verder niet van advies dienen met modden, maar op de forums op www.trackmanianations.com is er redelijk wat over te vinden. Welke files je waarvoor moet gebruiken, hoe je je objecten van 3DsMax moet labelen, welke plugins je moet hebben, hoe je geluid toe kan voegen.

Zelf games maken, kan je beter denk ik gewoon met Flash en / of javascript beginnen, om wat basiskennis op te doen. Daar zijn voldoende tutorials over te vinden. Zelf een 3D game schrijven zal je met professionele programmatuur als C++ moeten doen.

Er is ook nog zoiets (maar dat moet je kopen) als FPS creator, daar heb je weinig kennis voor nodig en kan je grappige single player First person shooters mee maken.

http://www.fpscreator.com/

En tevens zijn de scripts aan te passen, verscheidene modelpacks voor te verkrijgen en redelijk wat support via de forums aldaar.
 
ik denk dat C++ toch wel het simpelste is want ik heb hier wel wat site's gevonde over C++ . de codes enmeer .
site1: http://www.sitemasters.be/?pagina=tu...s&cat=9&id=126
site2: http://www.cplusplus.com/doc/tutoria...structure.html
site3: http://www.cppreference.com/

ik denk dat ik toch C++ gaat nemen . en gaan beginnen met kleine projecten en zo opbouwen tot groteren projecten en dan gaan modden .en als ik dat almaal goed kan ik misschien wel eens proberen voor een klein eigen 3d game te make .

maar wat is het vershill tussen visual C++ en C++ , C/C++ ?
is het eender welke C++ ik wil gebruiken voor kleine projectjes te starten en eventueel grooten projecten .

ik ben jullie zeer dankbaar voor mij zowat informatie te geven en mij proberen te helpen in programmeren . :thumb: :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan