3e beeldscherm geeft problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

noudi93

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2010
Hallo mensen,

Ik heb een intel i7 920 en een hd6970 die tot nu toe 2 monitoren aan hebben gestuurd (benq g2420hd via dvi en samsung syncmaster 2043NW via vga naar dvi) Maar nu heb ik recentelijk de oude 26 inch hd ready tv van mijn ouders op mijn slaapkamer gekregen en eigenlijk wou ik die als 3e monitor aansluiten zodat ik daar beetje youtube op kan kijken enzo als mijn kameraden hier zijn, maar als ik de tv via hdmi aansluit op mijn grafische kaart gaan alle monitoren raar doen.

De main monitor (benq g2420hd) krijgt geen signaal meer, mijn 2e monitor (syncmaster) blijft als 2e beeldscherm functioneren meer krijgt een blauwe waas over het scherm, en de tv word ineens gezien als primary monitor maar heeft ook slechte kwaliteit.

weet iemand misschien hoe dit komt of hoe ik dit op moet lossen?

Alle hulp word gewaardeerd.

ps. het is niet de bedoeling om eyefinity te draaien (ik weet dat ik daar zo'n active displayport adapter voor nodig heb) maar gewoon 3 aparte beeldschermen.

Softwareaansturing verkeerd / energieprobleem

Hoi Noudi93,

Het kan zijn dat je software die je kaart aanstuurt de schakeling verkeerd uitvoerd. Dit kan komen omdat de HDMI poort die je gebruikt een heel andere techniek gebruikt dan de rest van de 2 poorten. Wat ik je aanraadt is om de HDMI poort als main te proberen. Dan heb je waarschijnlijk nog steeds onscherp (slecht) beeld. Dit valt aan te passen in je software. Ik ga er vanuit dat je een AMD-ATI kaart gebruikt?
Als je daarna de rest aansluit, is het wellicht over.

Wat ook nog kan is dat je kaart de hele aansturing niet meer trekt. Zit je kaart van intern met een losse kabel verbonden aan je voeding?
Zoniet, dan kan je GPU de scheiding niet aan.

antwoordopvraag

ok

binnen in mijn pc klopt alles gewoon, ik bouw al jaren pc's dus dat is het probleem niet.

Ik heb net even wat geprobeerd, met een andere hdmi kabel heb ik wel beter beeld en krijg ik ook de blauwe waas niet meer maar ik heb een ander probleem.

Hij herkent de tv gewoon maar als ik hem als monitor erbij wil gebruiken zegt hij dat ik eerst een ander beeldscherm uit moet schakelen, maar als ik dat doe geeft hij aan dat met de huidige beeldscherminstellingen de tv niet als monitor gebruikt kan worden. Maar ik kan de tv wel als main gebruiken met mijn syncmaster als 2e monitor. Maar ik kan niet mijn benq als main met de tv als 2e monitor.

en 3 monitoren kan dus niet want dan zegt hij dat ik een ander beeldscherm uit moet schakelen.

Wellicht zat er dus een storing in de HDMI kabel, maar zijn alle updates van de drivers van de beeldkaart geïnstalleerd?

jep ik draai catalyst 12.3 ik weet dat 12.4 al uit is maar die kan ik niet installeren door fouten van amd, en er is toch niet echt iets veranderd in 12.4

maar een active displayport ding is toch alleen nodig als je eyefinity draait? Toch niet als je gewoon 3 beeldschermen draait?

ik heb het probleem al gevonden. Je kunt niet 2x dvi en hdmi gebruiken. Je moet een displayport gebruiken. Dus dp-dvi-hdmi of dp-dvi-dvi

bedankt voor de reacties.

Hallo,

@djangoleone , dat kan tegenwoordig met AMD Eyefininty technology. Dat is een tooltje die schakelt tussen 3 poorten op de videokaart.

@TS, misschien toch eens de kabel controleren op eventuele breukjes.

Laatst bewerkt:
ja ik zal die kabel wel eens nakijken, maar volgens mij was dat ook al een redelijke oude en goedkope kabel. Terwijl deze die er nu achterligt nog niet zo oud is en ook nog vrij prijzig was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan