3e harde schijf is removable

Status
Niet open voor verdere reacties.

veryferry

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2007
Hallo,

ik ben nieuw hier op het forum, en ik kom gelijk met een (naar mijn idee) lastige vraag.

De kwestie:
Ik heb sinds kort een nieuw systeem aangeschaft. Ik werk nu met twee 10.000 rpm raptor schijven die werken als één (raid0). Deze is aangesloten via een raid-controller (3ware 9650SE-2LP). Ik heb nu een derde harde schijf op mn moederbord (MSI P6N SLI-FI) aangesloten (sata slot 1).
Eerst werd deze elke keer gezien als boot-drive, maar dit is reeds gefixed.
Mijn probleem nu is dat deze 3e schijf als "removable" wordt gezien (ik kan hem rechts onder ook gewoon veilig verwijderen :S). Dit is opzich niet zo heel erg.
Wat wel erg is is dat elke keer als ik mn pc opstart hij in de eerste 10 min. ontzettend begint te blazen en te draaien. Mn cpu wordt belast terwijl ik niks aan het doen ben. Wat ik denk is dat op de achtergrond mn 3e schijf wordt doorgelopen (want als ik de schijf niet aansluit is er niks aan de hand). Automatisch afspelen heb ik al uitgeschakeld.
Toch lijkt het er sterk op dat ie (net als wanneer je een dvd inlaadt ofzo) dat ie checkt wat er allemaal op staat.
Ik vind dit erg vervelend, want nu is het idee van lekker snel booten via Raid0 redelijk teniet gedaan.

Is er iemand die dit probleem herkent, of niet herkent maar toch een oplossing denkt te weten???

Ik dank u alvast vriendelijk voor het lezen van mijn vraag.

PS: ik zat zelf te denken om eens te proberen mn sata-kabel van schijf 3 in een ander slot te gooien ipv de eerste....vanavond even kijken wat dat doet.

Laatst bewerkt:
dat komt om dat sata 2 pluggable is dit kan geen kwaad gewoon niet verwijderen dus :thumb:

dat komt om dat sata 2 pluggable is dit kan geen kwaad gewoon niet verwijderen dus :thumb:

daar was ik al inderdaad.
Het daadwerkelijke probleem is dat mn pc dus wel gewoon, zodra windows geladen is, op de achtergrond de schijf gaat doorlezen (volgens mij). Dit maakt ontzettend veel geluid natuurlijk (zo'n typisch lees/ schrijfgeluid) en duurt best lang. Plus dat het cpu geheugen trekt.
Waar ik probeer achter te komen is hoe ik ervoor zorg dat ie zich gewoon als een normale schijf gedraagt....dus niet gaat lezen.

desalniettemin....bedankt voor het antwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan