3e monitor op HDMI-uitgang??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arno2504

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2008
Ik gebruik een ASUS EN9500GT (nvidia) grafische kaart, met daarop een VGA, een DVI en een HDMI aansluiting..Momenteel heb ik een dual-screen opstelling, met twee monitoren die aangesloten zijn op de VGA en de DVI (met converter naar VGA) aansluitingen. Is het mogelijk om een derde monitor op de HDMI uitgang aan te sluiten? Ik heb een jaar of wat geleden een HDMI-naar-VGA kabel gekocht, maar ik weet niet zeker of ik die kan gebruiken. Ik weet überhaupt niet of een gewone VGA monitor op een HDMI-uitgang kan worden aangesloten.
Is het misschien ook mogelijk om een 3e monitor op bijvoorbeeld een on-board grafische kaart aan te sluiten, en dan mijn bureaublad uit te breiden naar die monitor?
Iemand tips?

PS Ik wil geen SLI of Crossfire opstelling of iets anders met een extra grafische kaart, dus bespaar me die tips :P

is niet mogenlijk
deze videokaart kan maar 2 schermen aansturen
wat je wel kan doen is een splitter gebruiken maar dan krijg je een mirror en denk niet dat je wil hebben

of je moet een ATI kaart kopen die eyefinity ondersteund dan kun je 4 schermen op 1 kaart aansluiten
met nvidia kun je dit alleen als je SLI opstelling gebruikt

de 9500gt is niet echt top ik raad je aan om een HD5760 of HD5750 te kopen

en ook het gebruik van de onboard chip is niet mogenlijk

Laatst bewerkt:
Om even op mijn vorige vraag terug te komen:
Als ik een goedkope extra videokaart koop, kan ik dan wel 3 schermen gebruiken? Het is alleen om mijn bureaublad verder uit te breiden, niet om er 1 megascherm van te maken.
Ik heb toevallig een scherm over, daarom ben ik hiermee bezig. Ik ben dus niet op zoek naar een dure oplossing:p

nee volgens mij moet je het zelfde type graka ernaast zetten om dit te kunnen doen
dus als je nog een 9500gt koopt zal het moeten werken

nee volgens mij moet je het zelfde type graka ernaast zetten om dit te kunnen doen
dus als je nog een 9500gt koopt zal het moeten werken

Waarom zou het dezelfde moeten zijn. Als het spul in SLI laat draaien dan moeten ze hetzelfde zijn. Maar een tweede ernaast zetten zou toch ook moeten kunnen? Of raken de drivers dan in de war?

Ron

Ja, dat dacht ik ook al..
Ik dacht dat het wel allebei NVIDIA kaarten moeten zijn, omdat de drivers van Ati en NVIDIA elkaar bijten. Maar als je twee NVIDIA kaarten hebt, moet het volgens mij werken. Dan is wel de vraag of ik ook mijn bureaublad kan uitbreiden naar de monitor die op die extra grafische kaart zit. (Je weet wel: vensters van de ene naar de andere monitor slepen)

Nog even voor de duidelijkheid: Games of programma's op alledrie de monitoren draaien is niet de bedoeling van de vraag. Ik wil alleen mijn bureaublad uitbreiden.

Met een Crossfire opstelling (ATI) of een SLI opstelling (NVIDIA) kan het prima. Uiteraard moet je moederbord geschikt zijn om 1 van de twee of beide te ondersteunen.(Crossfire/SLI)
Tevens dient je voeding ook krachtig genoeg te zijn om twee kaarten van stroom te voorzien.

Ik heb zelf een SLI opstelling en kan prima naar 3 schermen uitbreiden. 2x 22 inch en 1x 40 inch. Meestal doe ik dit als ik film op de 40 inch wil kijken.

Alternatief is Matrox Triplehead2go, niet een goedkope oplossing en je zal voor het gamen over drie schermen, toch een krachtige videokaart nodig hebben.
http://www.matrox.com/graphics/en/products/gxm/th2go/
De laatste oplossing is alleen beeld uitbreiden, dus denk dat die voor jou afvalt.

@crash:
Heb je mijn berichten niet goed gelezen?:P
In mijn vraag: GEEN Crossfire of SLI oplossing
In mijn laatste reactie: NIET om op drie schermen tegelijk te gamen

Ik heb nog een scherm over, en wil weten of er een goedkope oplossing is om mijn bureaublad uit te breiden naar een derde scherm. Dus geen tweede (dure) videokaart voor een SLI opstelling, en geen Matrox TripleHead2Go..Als die oplossing er niet is is het einde verhaal, zo graag wil ik het nu ook weer niet.

Ik heb vanmiddag voor 10 euro een 128 mb NVIDIA PCI-kaartje besteld, zodat ik kan testen of het werkt. Het is een oudje, maar voor het werk dat ik eventueel op het derde scherm ga doen (beetje internetten, verkenner etc.) is hij wel geschikt. En anders val ik me nog geen bult aan 10 euro..
Ik zal over een paar dagen even terugkoppelen of het gelukt is (ter 'leeringhe ende vermaack' van alle aardige mensen die hun best doen om iedereen hier gratis te helpen, waarvoor dank)

Ik zal over een paar dagen even terugkoppelen of het gelukt is (ter 'leeringhe ende vermaack' van alle aardige mensen die hun best doen om iedereen hier gratis te helpen, waarvoor dank)

Heel graag, ben benieuwd!

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan