3G en WiFi tegelijk gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Hallo allemaal,

Ik heb al wat gezocht maar niets kunnen vinden hierover, maar is het op een (Android) telefoon mogelijk om 3G en WiFi samen te gebruiken om meer snelheid en/of bandbreedte te creeeren? Volgens mij sowieso niet via de normale instellingen maar misschien via een app?

Op een gewone pc kun je ook een zgn. verbindingsbrug maken tussen 2 netwerken, als je natuurlijk ook meerdere netwerkkaarten hebt. Of bijv. dualband WiFi.

Ik hoor het wel..

Gr.

Nossie

Hallo,

Het is niet en en bij een smartphone qua verbindingen maar of of je kan wel 3G en WiFi te gelijk aan en dan is het zodra je een pas te ver buiten de straling van je router valt zal hij over schakelen na 3G, een daarvoor dan moet je een even in de play store kijken ik heb zelf geen andriod apparaten... Dus vandaar dat ik er geen app voor weet!

Succes:thumb:

Geen idee of het haalbaar is, maar wat wil je bereiken? Heeft naar mijn idee zin als beide verbindingen ongeveer even snel zijn. Nu is het zo dat je wifi vele malen sneller is dan je 3g.

Mijn achterliggende gedachte was het volgende: Ik lig helaas met enige regelmaat in het ziekenhuis. Binnen de muren van het ziekenhuis is de 3G niet altijd optimaal en het openbare WiFi netwerk is ook maar van een minimale sterkte. Dus mijn idee was om deze 2 te combineren waardoor er mogelijk een stabielere internet verbinding komt.

Gr.

Nossie

Ik denk niet dat dat gaat. Wanneer je beide verbindingen aan hebt staan krijgt wifi automatisch voorrang op 3G zodra er een wifi netwerk beschikbaar is. Valt de wifi verbinding weg dan word vanzelf overgegaan op 3G. Beide verbindingen tegelijk gebruiken om zo je stabiliteit te verhogen gaat je niet lukken denk ik... een app die dat mogelijk maakt heb ik niet kunnen vinden.

Duidelijk, maar ik weet eerlijk gezegd niet eens of het mogelijk is binnen de grenzen van Android OS. Los nog van de vraag of iemand de moeite heeft genomen er een app voor te schrijven.

En beterschap :thumb:

Dank voor jullie reacties. Helaas niet de antwoorden die ik gehoopt had. Laat de vraag nog even open want je weet maar nooit......toch?

Gr.

Nossie

Ok, voor alsnog is het antwoord op je oorspronkelijke vraag (wat mij betreft) "nee". Zoals ik al uitlegde regelt Android zelf welke verbinding voorrang krijgt al naar gelang welke netwerkvorm beschikbaar is. Bij aanwezigheid van Wifi en 3G krijgt Wifi voorrang.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan