3G modem activeren Dell latitude D830

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie31

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Berichten
263
Hallo allemaal

Ik heb een Dell Latitude D830 met een 3G modem in maar ik weet niet hoe ik
die geactiveerd krijg want bij mijn nieuwe installatie van een Windows 7 Pro werkt die niet.
Weten jullie waar ik soms de nodig software kan vinden om die 3G modem opnieuw te doen werken ?
Ik heb al eens op de site van Dell rond gekeken en iets proberen downloaden maar de installatie is niet geslaagd
vermoedelijk heb ik de verkeerde setup gedownload.

Specificaties:
Dell Latitude D830
Intel Core 2 Duo T7500 2,20Ghz
2,00 GB RAM DDR2
Intel Pro Wireless 3945 ABG

Groetjes Koen
 
Misschien komt dat omdat de drivers door Dell zijn uitgegeven tot en met Windows Vista en dus niet voor 7 en 8, maar dat had je zelf neem ik aan ook al op de site van Dell gelezen?
 
Laatst bewerkt:
Deze laptop heeft geen beschikking over een 3g modem, je zal dan wel een usb 3G dongle bedoelen. Dan moeten wij het merk en type daarvan weten om je verder te kunnen helpen.
 
Dat is soms een beste klus, want Dell is zo'n 'heerlijke' fabrikant die aan een heleboel hardware zijn eigen merknaam koppelt. Dell printers, Dell monitoren, Dell whatever.

Klik
 
Nee hoor er is een 3G modem ingebouwd want hij is duidelijk te zien. Misschien komt het omdat de drivers maar tot Windows Vista beschikbaar zijn maar het over grote deel werkt toch ook met Windows 7 ? Niet ?
 
Drivers voor Vista werken doorgaans ook voor W7.
Overigens: Als je op zoek zou zijn naar nieuwere drivers kan het helpen als je hier even de PCIID vermeldt (je kunt de coderingen erin ook opzoeken op www.pcidatabase.com): We weten namelijk bepaald niet welke driver van toepassing is, want er staan op de Dell website wel iets van 5 drivers voor 5 3g verschillende apparaten...
Dubbelklik in Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ) op die 3g module, ga naar tabblad Details en kies Hardware-ID's in het keuze menu.
Dan verschijnt de PCIID, dus je kunt klikken en daarna rechtsklikken en kiezen voor Kopiëren.
Plak hem in je volgende posting of vul de VEN_xxxx in als Vendor en de DEV_yyyy als Device in de link die ik hierboven gaf en daarna kun je zoeken via het knopje naast Vendor search resp. Device search. Alleen jouw waarden van xxxx en yyyy invullen, dus zonder VEN_ en DEV_ ervoor.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan