3G netwerk op mobiel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikeon

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2008
Ik ga een nieuwe telefoon kopen, en wel de Samsung F700. Deze telefoon ondersteunt 3G. Ik heb mij laten vertellen dat dit inhoud dat ik straks overal kan internetten. In de bus, in de auto, op het werk.

Maar, is dit dan niet hetzelfde als internet op de oude mobieltjes (koelkast modellen). Daar kon je tenslotte ook al (voor heel veel geld) het internet op, overal, maar dit ging onwijs traag en bijna geen ene website deed het.

Wat ik wil, is dat ik straks net als bv de Iphone, overal, elke website (en snel) kan bezoeken. Is dit mogelijk met dat 3G? En moet ik hier een speciaal abbonement voor afsluiten of iets dergelijks? (dan het liefst bij vodafone)

bij mij is het een kpn abonnement en het gaat lekker ja.
Snel nee niet zoals thuis....maar wel goed genoeg voor mij.
Ik kan in de trein tenminste de krant lezen....of ....ja internetten.
Ik gebruik ook een samsung maar dan de omnia pro

Maar, is dit dan niet hetzelfde als internet op de oude mobieltjes (koelkast modellen).
Niet hetzelfde maar wel een uitvloeisel daarvan. Toen had je alleen GPRS(2G) met een snelheid 52 Kb/s of EDGE (2.5G) tot 128 Kb/s

Nu heb je UMTS(3G) met 384 Kb/s en HSDPA(3,5G) tot 14MB

Wat ik wil, is dat ik straks net als bv de Iphone, overal, elke website (en snel) kan bezoeken. Is dit mogelijk met dat 3G? En moet ik hier een speciaal abbonement voor afsluiten of iets dergelijks? (dan het liefst bij vodafone)
Ja dat is mogelijk met HSDPA (de meeste telefoons die UMTS aan kunnen kunnen ook HSDPA aan) Je zult bij je abbonnement een Data abbo nodig hebben, per provider is dat verschillend opgebouwd dus lees je goed in en vergeet de "kleine lettertjes" niet. aangezien je anders de mogelijkheid hebt om opgescheept te zitten met een geknepen snelheid en een datalimiet van 0.01 MB (bij wijze van spreken)

Ow, even gekeken en hij heeft HSDPA.

Nou, nu wil ik dus nog weten waar en wat ik dan het beste kan nemen voor abbo. Maar dat zal wel een vraag zijn voor in het telefonie deel.

bedankt! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan