3gb verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MegaByter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
ik had kort geleden op mijn usb stick een programma erop gezet zodat je chrome os vanuit een usb stick kon draaien.
op 1 of andere manier is dit niet helemaal goed gegaan.
nu heb ik de usb stick weer geformateerd maar ik heb nog maar 1gb over
terwijl er 4 op hoort te staan.
hoe los ik dit probleem op?

ik had het zelfde probleem ik had een 8gb usb geformatteerd en er stond 900mb van 900mb vrij formatteer je usb via windows en klik standaart instellingen voor apparaat lukt dit nog niet (lukte bij mij niet) zoek een program dat je usb stick scant laat hem scannen en dan heb je weer 4gb op je usb met die usb scan programma lukte het mij

even met drive explorer of diskpart kijken of er niet een extra partitie op je drive is gemaakt. Zo ja, partities verwijderen en opnieuw formateren

Onduidelijke melding: Je noemt niet welk merk + type memory-stick.

Eerste wat mij te binnen schiet is dat het mogelijk een 3U memory-stick is, dus met een data-partitie én een (3U) applicatie-partitie.

Verder natuurlijk de vraag hóe je 'm geformatteerd hebt, in welke partitiesoort (fat16, fat32, ntfs, ...) en wat Schijfbeheer nu laat zien over de resterende 3 GB.

En dan is er nog de mogelijkheid dat een deel van het flash geheugen op de memory-stick helemaal is uitgevallen, maar meestal valt meteen alle flash geheugen uit.

EDIT: Gedeeltelijke overlap met de tips van de andere helpers (postings hebben elkaar gekruist).

Tijs.

Laatst bewerkt:
ik heb hem gewoon met windows geformateerd en de standaard instellingen gebruikt die ik kreeg toegewezen... ik heb wel vaker deze usb stick geformateerd en dat ging altijd goed op deze manier

even met drive explorer of diskpart kijken of er niet een extra partitie op je drive is gemaakt. Zo ja, partities verwijderen en opnieuw formateren
waar zijn die programmas te vinden?

Dat je gewoon Windows gebruikt hebt geloof ik wel, maar ja, ik vraag nog meer info en die krijgen we niet. Beetje jammer dat ik daar naar moet vragen: Is toch weer een posting extra van jou en van mij...

Ik citeer even wat er nog ontbreekt, nu:
a. Merk + type memory-stick?
b. Is het een 3U memory-stick is, dus met een data-partitie én een (3U) applicatie-partitie?
c. Wat laat Schijfbeheer nu zien over het gebruikte partitie-soort (Fat16, Fat32, NTFS)?
d. Wat laat Schijfbeheer nu zien over de resterende 3 GB? [Is te zien in het onderste deelvenster (desnoods Schijfbeheer maximaal groot maken voor een duidelijker overzicht).]

Tijs.

a emtec 4gb
b weet ik niet
c geen idee
d ik heb nog 1 gb over?

Doe eens een schermafdruk van Schijfbeheer, onderste deelvenster, waar de partitie-indeling van de memory-stick te zien is.

Tijs.

nah laat maar zitten tijs het is al opgelost.
alsnog bedankt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan