3gp en mpeg4

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bassos

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2004
Hallo,

ik heb sinds kort de Samsung D600 in mijn bezit. En deze ondersteund volgens mij alleen de volgende twee filmformats > .3gp en .mpeg4 bestanden. Nu wil ik graag weten als ik een gewoon .mpg filmpje heb van 10MB en deze wil omzetten naar .3gp of .mpeg4. Welke van de twee formats geeft de beste kwaliteit en welke van de twee comprimeerd het beste (maakt het bestand het kleinst)???

Ja klopt ik heb het zelf ook ondervonden. Het is ook vooral het geluid dat bij mp4 beter is.

cia.ronaldo zei:
Beste qualiteit krijg je bij mpeg4 en kleinste formaat bij 3gp.:o

Hallo mensen
Ik heb een (xvid) film omgezet naar MP4 en ook naar 3GP met exact de zelfde instellingen.
Zoals Video codec, video size, bit rate, frame rate, audio codec, channels ect...
Na het omzetten (converter) van de xvid film bleek dat de MP4 exact net zo groot was als de 3GP.

Xvid film: 715.744 kB = MP4 film: 231.412 kB
Xvid film: 715.744 kB = 3GP film: 231.412 kB

Dus na mijn weten comprimeert MP4 net zo goed als 3GP en andersom.

Of er kwaliteit verschil is vind ik moeilijk te zeggen.

Hoe ?

Sorry voor de off-topic vraag, maar hoe heb je dat gedaan, met welk programma als ik mag weten? Alvast bedankt.

Sorry voor de off-topic vraag, maar hoe heb je dat gedaan, met welk programma als ik mag weten? Alvast bedankt.

Hè Pearl_ZzZ
No problem. Met: " ImTOO 3GP Video Converter " met dit programma kan je niet alleen
3GP files maken maar ook MP4.

Mij instelling voor Sony Ericsson w800i
General:
Duration Full
Start Time 00:00:00

Video:
Video Codec mpeg4
Video Size 176x144
Bit Rate 340
Frame Rate 15
Bitrate Tolerance (geen)

Audio:
Audio Codec mpegaac
Bit Rate 48
Sample Rate 8000
Channels 1 (mono)
Disable Audio Flase

Het zag er perfect uit!
P.s. Het kost even tijd om de goed instelling te vinden!
De hierboven genoemde instellingen zijn een indicatie kan dus per film verschillen.

http://www.imtoo.com/3gp-video-converter.html

Groetjes Niels025:thumb: :cool:

Bijlagen

• Ferfect.jpg
    Ferfect.jpg
    62,8 KB · Weergaven: 39
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan