3TB HDD Helemaal Leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

gratishelp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jan 2013
Berichten
2
Goeiendag beste mensen, ik heb gister een nachtmerrie gehad namelijk mijn hele 3TB Harde schijf met een 2.0 TB vol films en muziek is W E G.

ik zal kort vertellen hoe het allemaal zon beetje ging, ik had een browser spelletje open, tussendoor heb ik een filmpje van mijn ene drive naar deze Western Digital Green WD30EZRX, 3TB gekopieerd.
de schijf zelf kocht ik voor het opslaan van muziek en Bluray films , dus hij zat op 2.0 TB vol aan jaren spul. nou. ik wilde even een filmpje gaan kijken en zocht een filmpje waar ik gister aan het bekijken was en het filmpje was er niet meer, een grote vraagteken brandde boven mijn hoofd o_O?, nou het mapje waarin het filmje (enegine bestand in dat map was het filmpje) dus het map stond er nog en voor de rest zag het harde schijf nog goed uit met alle bestanden, dus ik dacht mischien kan ik even gaan herstarten mischien komt het wel weer goed... ik startte op en het schijf zag eruit als een nieuwe schijf doe nog moet worden geformatteerd voor eerste gebruik ik checkte bij hardeschijf beheer en er stond RAW achter het schijf, ik googlede het op en je hebt mensen met een vergelijkbaar probleem maar ik wist niet wat ik zou kunnen doen, dus ik ging naar het bios en veranderde (weet niet precies wat er stond maar veranderde van IDHCP ofziets naar IDE en sloeg het op voor het herstarten) toen stond er dat ik een probleem heb met deze harde schijf en dat het gescant moet worden, ik kon het toen nog skippen maar was er te laat voor het verweideren was gestart en stond op een zwarte scherm ''deleting orphan file record segment''
alsmaar weer kwam het zelfde scherm ''deleting orphan file record segment'' het ging van deleting orphan file record segment 1 naar wel deleting orphan file record segment 1000000 Het duurde 15 minuten ongeveer,en daarna stond er rijen met texten en alles was klaar, ik kreeg het welcome scherm van windows 7 64BIT ik keek gelijk naar de harde schijf op Mijn Computer. en hij stond dus helemaal leeg met maar liefst 1 filmpje wat er nog in zat, 1 flikkerige filmpje en die heet ''Man on a ledge'' ik dacht even bij mij zelf zou god mij aanwijzen als een man op het rand, zou het zijn? ik ben zelf ongelovig maar dit is echt iets te gek voor mij want op het schijf stond honderden filmpjes,een filpmje die er nog bij stond ,de man op het rand, sta ik op het rand om te sterven ?, grapjes even aan de ene kant, de schijf is dus automatisch van RAW weer naar NTFS formaat gewijzigd, wat kan ik doen om mijn 2.0 terabyte aan films en muziek te behouden, zal mijn Harde schijf dood zijn? bedankt voor het begrip beste mensen ik zal wachten op uw hulp.

Groetjes,Robin.
 
ik heb het 2 keer gelezen maar snap er niks van.
het leest niet prettig, kleine zinnen zijn beter maar als je geformatteerd hebt dan is het einde verhaal.
 
ik heb het 2 keer gelezen maar snap er niks van.
het leest niet prettig, kleine zinnen zijn beter maar als je geformatteerd hebt dan is het einde verhaal.
oke het is mischien niet erg duidelijk, ik woon zelf ook in enschede toevallig puppie, ik heb de schijf niet handmatig geformatteerd , het ging dus automatisch Hoe kan zo een verschrikkelijke fout zijn gemaakt door windows?
de schijf is nog geen jaar oud trouwens.. wat een ellende boel computers en hardware.. hopeloos kansloos..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan