3TB seagate disk heeft een onleesbare partitie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Akela Wilmans

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2008
Heren, dames,
Ik had mezelf een tijdje terug verwend met een mooie, grote 3TB harddisk, om nou eens, zo vlak voor het stoppen van windows XP, alle gegevens netjes te ordenen. Foto's bij foto's, films bij films, mail bij mail. Goede voornemens.

Afgelopen maandag start ik mjjn pc op, en chkdsk wou de harde schijf controleren met mijn oude xp partitie er op. Hij vond niet eens zoveel problemen en daarna wou ik naar mijn xp gegevens kijken. Dat ging een keer, al snel werd de schijf donkerblauw. Onmiddelijk begon ik met ZAR, zero assumption recovery, een data rescue programma. Vond hij eerst nog wat, later was alles een bad block (overgens zegt HDD rescue dat er geen bad blocks zijn, wel veel delays). Tegenwoordig vindt het programma ZAR niets meer op deze schijf. Leeg en ongeformatteerd!
Met testdisk nog gekeken, die vond ook geen MBR meer.
Het gekke is dat de andere 2 partities op de harddisk nog wel goed lijken! Ik ben erg voorzichtig met deze schijf, dus ik heb een andere opstartschijf inmiddels, maar op deze grote harde schijf stonden op C: windows 7 en op I: XP.
Heb ik nog andere reddingsmogelijkheden?
Ook heb ik de schijf op een andere SATA connector plus snoer gezet, resultaat was het openingsscherm van xp, daarna zwart scherm en weer het opstartscherm van mijn moederboard...een soort van reset dus.
Ik kan ook nog de printplaat van een andere (zelfde) harddisk halen en omwisselen (maar ja, de andere partities zijn beter, dus of het daar aan ligt.....).
Zo'n snelle en volledige teloorgang van een harddisk maakte ik niet eerder mee. Het ding heeft amper 600 draaiuren. Ik ben geen vrouw, maar een hardgrondig "help!" is hier op zijn plaats.

Laatst bewerkt:
Er zijn programma's als partition recovery die veel kunen terug halen.
Ook get data back ntfs haalt veel terug.
Ik zou de programma's in deze volgorde eens op je schijf loslaten.
Wellicht krijg je weer alles terug.
succes er mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan