3x geheugen tellen bij opstarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter dump
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dump

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Hallo, beste Lezers.
Zoals jullie aan de titel zien doet mijn computer erg zijn best. Of hij kan niet tellen of hij wil het te goed doen. Hij doet dit dus 3x voor hij verder gaat. Ik lig er niet wakker van maar het zou anders moeten. En als het aan mij ligt hoeft hij helemaal niet meer te tellen, maar dat krijg ik ook niet voor elkaar ondanks de adviezen die ik her en der wel is heb geprobeerd. (en later weer terug gezet heb in de orriginele staat) De computer werkt overigens perfekt.
Maar komt dit iemand bekent voor? Of weet je de oplossing?
Graag advies dan.
Dopei, Dump.
Windows98

Als die begint met tellen moet je gewoon op de Esc knop drukken,dan start die door.

In je BIOS heb je zoiets als Quicktest. Deze moet ingeschakeld zijn (of uit). Je hebt nu een volledige test lopen.

Rob73> lekker nutteloze opmerking, zou jij het zo doen?

Hallo

De mogelijke antwoorden zijn al gegeven .....

Ofwel [esc] drukken tijdens de p.o.s.t. ....of deze test uitzetten in de b.i.o.s........

Mits de meeste (alle??) hedendaagse geheugens toch geen "parity" check meer bezitten , is dit inderdaad ....tijdverlies....

Peter

Dat van escape wist ik al wel en is natuurlijk niet de beste oplossing. En quicktest zal ik is even proberen maar er staat me iets van bij dat zoiets al gedaan is.
Maar waarom telt dat malle ding nu 3x. Dat is nooit zo geweest?
Doei, Dump.

Oke, hij telt nu nog maar 1x en dit na het zetten op enebled van---Quick power on self test---. Dit is winst maar als het echt goed zou zijn zou hij met deze instelling helemaal niet meer moeten tellen.
Wie snapt dit?
Doei, Dump.

Laat ik dat nu altijd begrepen hebben. Ik dacht, dat scheelt me weer 25 seconden.
Doei, Dump. en bedankt.

Geplaatst door dump
Oke, hij telt nu nog maar 1x en dit na het zetten op enebled van---Quick power on self test---. Dit is winst maar als het echt goed zou zijn zou hij met deze instelling helemaal niet meer moeten tellen.
Wie snapt dit?
Doei, Dump.
bij mij is het precies hetzelfde. Ik heb werkelijk alles geprobeerd dus geloof me, hij blijft altijd minimaal 1x tellen. Heerlijk als je dan 512 mb hebt :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan