3x piep 10sec stil dan 3x piep enz. tijdens opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hepa1964

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 nov 2008
Beste Mensen,
Mijn pc heeft jaren lang voorbeeldig gewerkt, totdat hij deze zomer vaak vast sloeg.
Het beeld bleef staan maar de muis reageerde niet meer. ik was het zo zat dat ik de processor eruit getrokken heb en weer geplaatst. Dit loste het probleem perfect op.
Maanden weer met veel plezier gecomputerd. Gister win-zip gedownload en geinstaleerd, dit bleek een trailversion te zijn maar de pc werkte voorbeeldig.
Vanochtend pc aan spelletje spider gedaan, ineens blauw scherm. Pc uit en aan alles leek weer ok. Vanmiddag weer pc aan na enige tijd weer blauw scherm (iets met geheugen dump),pc uitgezet. Vanavond pc aangezet, dan geeft pc 3 indringende piepen 10 sec stil dan weer 3 piepen en zo gaat dat door. Het lijkt of hij niet aan zijn boot begint. Op het beeldscherm zie ik na inschakelen van de spanning het siemens logo
gevolgd door de melding dat hij geen signalen krijgt. Bios batterij heb ik vervangen maar de oude gaf nog ruim 3 volt af. Wie kan/wil me helpen mijn pc weer in de lucht te brengen. Bij voorbaat heel hartelijk dank voor uw reakties.
Groeten Hans.

Hoi,
dit is duidelijk een hardwareprobleem.Je moederbord geeft d.m.v. piepjes aan dat er wat aan de hand is met je hardware. Als je ons het merk/type v.h. moederbord geeft kunnen we evt. nagaan wat er aan de hand is. In het algemeen is 3 korte piepjes een geheugenprobleem zie hier maar dat kan per moederbord type/merk verschillend zijn. Dus zou ik eerst het geheugen eens controleren door er 1 latje uit te halen,herstarten,daarna evt. omwisselen enz.
Als je maar 1 latje hebt gaat dit verhaal natuurlijk niet op, maar ik neem aan dat je meer dan 1 hebt.
Succes.

Dank voor uw reaktie

Hoi,
dit is duidelijk een hardwareprobleem.Je moederbord geeft d.m.v. piepjes aan dat er wat aan de hand is met je hardware. Als je ons het merk/type v.h. moederbord geeft kunnen we evt. nagaan wat er aan de hand is. In het algemeen is 3 korte piepjes een geheugenprobleem zie hier maar dat kan per moederbord type/merk verschillend zijn. Dus zou ik eerst het geheugen eens controleren door er 1 latje uit te halen,herstarten,daarna evt. omwisselen enz.
Als je maar 1 latje hebt gaat dit verhaal natuurlijk niet op, maar ik neem aan dat je meer dan 1 hebt.
Succes.

Beste Mik,
Het mobo is een Asrock type K7VT4A Pro. De truuk met de latjes al gedaan zonder resultaat.
Maar het zijn geen 3 korte maar 3 lange piepen. Ik hoop dat u me toch verder kan helpen.
Groeten Hans.

Laatst bewerkt:
Heb ff wat speurwerk verricht en kom tot de conclusie dat je pc al vrij oud is, dus mijn vraag is deze: zit er nog steeds dezelfde voeding in? Over de beepcodes dit, je hebt een AMI-bios waarvan de codes vrijwel allemaal kort zijn alle andere beep-codes worden als RAM-gerelateerd aangegeven,geheugen dus. Maar dit zijn dingen die ik verder niet precies kan beoordelen op afstand, dan zou ik de pc voor me moeten hebben om een en ander uit te testen. Heb je niet een kennis/vriend die dat voor je kan doen? Kijk als je nou wat onderdelen had liggen kon je ze 1 voor 1 uitwisselen om zo het probleem op te sporen. Ik kan je verder van hieruit niet verder helpen omdat er teveel componenten zijn waar het aan kan liggen, het zou ook n.l. wel eens aande processor kunnen liggen gezien wat je in je starterspost aangeeft.
Succes verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan