• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

4 formules in 1 cel mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

th2018

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2018
Is het mogelijk om in Excel 4 formules in 1 cel te plaatsen? Ik ben al een paar dagen bezig om dit voor elkaar te krijgen, maar het lukt niet.

VCA basis
Eis Bezit Geldig tot Verlengjaar
nee nee 1900
nee nee 1900
nee nee 1900
nee 1900
nee 1900

Wij zouden graag 4 formules toevoegen:

Als de Eis ja is en medewerker heeft deze niet in bezit dan moet de nee onder bezit in het rood komen te staan
Als de Eis ja is en medewerker heeft deze wel in het bezit dan moet de ja onder bezit in het rood komen te staan.
Als de Eis nee is en medewerker heeft deze niet in het bezit dan moet de nee onder bezit in groen komen te staan
Als de Eis nee is en medewerker heeft deze wel in bezit dan moet de nee onder bezit in groen komen te staan.

Kan dit überhaupt?
Alvast bedankt voor jullie reactie.

ik begrijp uit uw reactie dat dit niet het juiste forum is? Ik heb zelf al het een en ander geprobeerd met de voorwaardelijke opmaak, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Vandaar ook mijn vraag op een forum. Als dit niet de plek is waar ik mijn antwoord op mijn vraag zou kunnen vinden dan zal ik mijn bericht en profiel vanmiddag verwijderen en er verder niemand mee lastig vallen.
Ik zal dan op zoek gaan naar een ander forum, aangezien ik graag hoor of het wel of niet mogelijk is.

Kom op mensen, TS is nieuw. Dan weet je nog even niet hoe het werkt hier denk ik...

@th2018
Welkom. Dit forum is een prima plaats voor je vragen, maar illustreer ze (bij zeer grote voorkeur) altijd met een voorbeeldbestandje. Wordt vaak vergeten, en dan moeten we gokken en gissen of veel overtypen. Daar worden we niet blij van en vandaar dat er soms wat kribbig wordt gereageerd, met name als iemand al lang lid is. Maar aangezien je nieuw bent hier, heb ik voor deze keer zelf iets voor je gemaakt. Zoveel werk was het nu ook weer niet.

Je hebt eigenlijk maar 2 voorwaarden: VCA-eis = ja: rode opmaak, VCA-eis = nee: groene opmaak. Klopt dat? Ik heb dit nu zo ingebouwd in het bijgevoegde voorbeeld.
Maar moet de combinatie ja/ja ook niet groen worden... als dat zo is dan moet je de VO-regel (in toegevoegde bijlage) voor groen veranderen in:
Code:
=OF($A3="nee";EN($A3="ja";$B3="ja"))
Bijlage:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het meedenken.

Ja dat is wel wat ik wil, maar ik wil nog een stapje verder:

Deze lijst wordt p.p. gemaakt. Een hovenier moet in het bezit zijn van VCA dus daar staat dan onder eis ja. Deze hovenier kan het VCA in het bezit hebben, dan wordt dit groen, echter kan het ook zijn dat hij deze niet heeft dan moet onder bezit rood worden.

Voor onze calculator is het geen Eis dat hij VCA in zijn bezit heeft, maar hij heeft deze wel gehaald, dan kan dit groen worden. Echter kan er ook onder bezit Nee staan, en dan is het ook groen, want het is niet noodzakelijk dat hij deze heeft.

Snap je het nog? Ik wil dus weten kan ik 4 formules in 1 cel zetten? Als dit niet kan dan doen we dit gewoon handmatig arceren. Echter is het handiger als Excel dit automatisch doet.

o excuus!
Ik zie nu dat je een excel bestand voorbeeld had toegevoegd.
Dit is inderdaad wat ik zocht! Ik ga even stoeien met jouw bestand! Super bedankt :)

..handmatig arceren..
Dat moet je niet doen in Excel, dat is hetzelfde als met een rekenmachine een totaal berekenen en dit invoeren in Excel. :d

Succes ermee, kom je er niet uit dan meld je je maar weer.

Beste Alex,

Is het ook mogelijk om B4 ook groen te krijgen? Het is namelijk goed dat de medewerker heeft voldaan aan de eis.
En inderdaad handmatig arceren is niet ideaal, dus ik ben hier al heel blij mee.
Bekijk bijlage VCA.xlsx

Ja, dat is mogelijk.

In post #5 heb ik hiervoor al de formule gegeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan