4 GB aan Ram werkt alleen 1 GB na opnieuw installeren Win 7 x64

Status
Niet open voor verdere reacties.

SemihYilmaz

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2012
Beste mensen,

Ik zit me al heel de dag kapot te zoeken op site's en ben helaas niet uitgekomen tot een oplossing.

Na het opnieuw installeren van Windows 7 64-bit kan ik twee drivers echter niet installeren (zelfs niet op de officiele site van de fabrikant, hij accepteert het gewoon niet :confused: ),
1. Ethernet controller
2. VGA grafische adapter

Na een tijdje geknoeid te hebben staat de vga adapter weer gewoon als geinstalleerd weergegeven bij apparaatbeheer maar alsnog doet ie het niet :mad:.
Hieronder apparaatbeheer:
Naamloos3.png

Naamloos1.png

Naamloos2.jpg

Naamloos4.jpg
dit kan toch voor geen meter kloppen?!?!?!

En als ik de drivers via een andere prog wil installeren zoals Winzip Driver Updater, Uniblue Driverscanner etc. blokkeerd ie het steeds, omdat ik NATUURLIJK geen ethernet controller heb geinstalleerd, ik heb wel verbinding met het internet via wifi?! :confused:

Ik snap het echt niet meer mensen wie helpt me eruit ASJEBLIEFT!!!!!!!!

Alvast bedankt,
Yilmaz

Je hebt wel internet, Windows Update al geprobeerd?
Heb je de site van de fabrikant van je moederbord bezocht en daar op jouw moederbordtype gezocht?

Heb Windows Update ook geprobeerd, heeft ie ook de drivers gevonden maar kon het alsnog weer niet installeren!
Moederbordtype heb ik niet gezocht maar wel gewoon als pc-model, hij is gewoon in zijn originele staat

Misschien moet je toch ff zoeken naar het merk en type van je moederbord, daarnaar zoeken op internet, en zoeken naar drivers die erbij staan

Heb je na de installatie van W7 eerst ook alle updates (service pack) geïnstalleerd? Het is vaak zo dat een nieuwe(re) driver niet geinstalleerd kan worden op een systeem wat niet up-to-date is. De volgorde van installeren is vaak: W7 dvd, Mobo dvd (met de originele drivers voor de hardware), W7 updates binnenhalen en installeren, net zo lang totdat alles de laatste versie is. Dan pas gaan zoeken voor de laatste drivers voor de hardware bij de fabrikant. Bij mij werkt dat altijd goed! Uit jouw verhaal is niet op te maken of je dit ook zo geprobeerd hebt?

Klopt, ik heb Service pack 1, ik weet niet of er een nieuwere versie is en ik zie ook geen nieuwe update erbij staan?
Maar ik zal ff forceren

Hoi,
download PcWizard om te achterhalen welke ethernetkaart je hebt.
Klopt de titel van je bericht wel? Volgens je screenshot is er gewoon 3.86 GB RAM beschikbaar.

Laatst bewerkt:
Dat is wat ik ook raar vind, geeft aan dat er 3.86 GB beschikbaar is maar wanneer ik een game bv installeer geeftie aan dat de minimale geheugen (in dit geval 1 of 2 GB) niet beschikbaar is. En een windows prestatie cijfer van een 1.0 zegt ook genoeg toch? Echt heel verwarrend dit..

Kijk is:
Naamloos.png

Dat komt omdat je een standaard vga-chip aan boord hebt en geen goede grafische kaart.
Geef het serie- en of typenr. van je pc door dan kijken we wat we voor je kunnen doen.

Sony VPCJ12M1E/B is het, op de site van Sony zelf, na het downloaden geeft ie steeds aan dat mijn kaart niet aan de minimum vereisten voldoet. Voor het formatteren van me pc deed ie het gewoon?

Nee, heb helaas geen cd erbij gekregen. Voor het formatteren kon ie bv pes2012 of mafia2 zelfs moeiteloos draaien. Aero-effecten deden het ook gewoon, de prestatie cijfers waren ook boven de 4.0 ipv een 1.0... Heb het zelfde probleem ook met de ethernet controller, wil de driver alsmaar niet installeren?! Alles wat ik opgenoemd heb is nu niet meer mogelijk :confused:

Voor officiële Sony support voor die desktop computer: hier
Drivers/downloads: hier
[Klap daar, bijna onderaan (bij "Voorgeïnstalleerde stuur- en hulpprogramma's") Windows 7 open om de drivers te zien, zoals hieronder gelinkt.]

Standaard meegeleverde Nvidia VGA driver: hier
[Er is ook Intel VGA mogelijk, maar Topic-starter geeft aan de Nvidia variant te hebben.]
Standaard meegeleverde Ethernet / LAN driver: hier
Standaard meegeleverde Intel chipset driver: hier
Standaard meegeleverde WLAN / Wifi / wireless LAN driver: hier

PS: De titel en inhoud van de startposting is onjuist: Wat je bedoelde was dat de Prestatie-index 1.0 aangeeft, niet dat maar 1 GB intern geheugen zou werken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
@Mik Zjegger: Dat maakt niets uit: De hele startposting is (qua meldingen) onjuist/verwarrend. Zie ook mijn laatste edit van mijn vorige posting.

Ik heb het idee dat de Topic-starter (bijv.) de Intel VGA driver heeft geïnstalleerd, terwijl hij de Nvidia variant had moeten hebben (zoals gelinkt in mijn vorige posting).

Tijs.

M.b.t. de Marvell Yukon Ethernet LAN drivers: Mocht het met de officieel meegeleverde driver niet lukken (zie mijn eerste posting), hieronder 2 alternatieven:
hier een algemene Marvell Yukon driver installer voor Windows 32-bit/64-bit
hier drivers voor specifiek Windows 7 64-bit

Tijs.

Laatst bewerkt:
dnties je bent GE-WEL-DIG! heel erg bedankt, ethernet èn vga, allebij zijn geinstalleerd :thumb:

Fijn dat het geholpen heeft.

Graag nog de vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan