4 Gb branden achter elkaar ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wortel

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2006
Hello,

Ik heb 4 Gb te branden op verschillende CD's achterelkaar. (het past niet op 1 CD ;-)
Welke programma zou daar het best voor werken

Met Nero 7.2.0.3. ben ik helemaal klaar..... pff... installeren geeft een ernstige windows fout en daarna is het met geen mogelijkheid van de pc af te krijgen... pfff.... mogelijk een alternatief ?

Groet,
Daan

Leg uit

Beste Daan,
Welkom op Helpmij.

Wat wil je precies en waarom zou Nero het bij jou niet doen. Ik gebruik het zelf eigenlijk nooit, maar dat hij het niet zou doen, is nieuw voor mij.

Rommel verwijderen doe ik met regcleaner. Ccleaner heb ik te vaak ellende van gezien.

Heb je mischien een illegale versie van Nero.

Maar als je uitlegt wat je wilt branden (muziek,film of backup) kan ik mischien helpen.

Eric:thumb:

Laatst bewerkt:
He Eric,

Bedankt voor het vroege antwoord ;-)

Het branden op zich moet wel lukken. Echter bij de installatie crasht Windows totaal. Ik zal de foutmelding de volgende keer opschrijven.

Ik gebruikt de Trial-versie direct gedownload van hun eigen site. Vanavond nog maar eens proberen te installeren.

Heb je mogelijk een alternatief om een grote hoeveelheid software op een paar CD's te zetten ?

Groet,
Daan

Ik heb ook niks dan problemen met Nero 7, maar met versie 6 werkt alles perfect.

Probeer maar eens :)

Instant CD&DVD

Ik heb nog een oude Instant CD&DVD, daar zweer ik bij.

Maar toch weer de vraag wat wil je branden

Als je 4 gig aan software hebt kun je gewoon in XP de files naar je brander slepen (hebben ze mij gezegd op de Helpmij dag).

Is het echter een grote zip, dan zul je die tijdens het zippen in stukken moeten verdelen.

En als het bedoeld is als backup, elke 2 jaar een nieuwe DVD werkt ook.

Eric:thumb:

Je zou de 4GB ook kunnen opsplitsen in allerlei losse RAR bestanden. Je kunt zelf kiezen hoe groot elk RAR bestand moet worden. Dan verdeel je gewoon alle bestandjes over een aantal CD's. En branden maar.

Allen,

Mogelijk dat ik het nog niet helemaal begrijp.
Ik wil een directory met foto's en geluidsfiles (4 Gb) op een zo'n makkelijk mogelijke manier op CD zetten. Eigenlijk wil ik graag een programma die zelf berekend wat de optimale samenstelling is en vervolgens dit verdeeeld over 8 (of meer?) Cd's.

Degene die dan de CD's ontvangt hoeft dit alleen maar een voor een in de cd speler te doen en naar haar eigen directory te kopieren.

Ben benieuwd,

Groet,
Daan

Ik ga met Kay mee, RAR is hier de oplossing.

De boel comprimeren en aangeven hoe groot een deel moet/mag worden. De ontvanger pakt de boel uit en winrar doet de rest.

Bijlagen

• Clipboard01.jpg
    Clipboard01.jpg
    35,3 KB · Weergaven: 12
Wortel zei:
Ik wil een directory met foto's en geluidsfiles (4 Gb) op een zo'n makkelijk mogelijke manier op CD zetten. Eigenlijk wil ik graag een programma die zelf berekend wat de optimale samenstelling is en vervolgens dit verdeeeld over 8 (of meer?) Cd's.
Dan is een set RAR files toch de beste oplossing. Ik zal uitleggen wat er dan gebeurt: je selecteert de bestanden die je op CD wilt hebben. Je kunt met Winrar (zie plaatje van Confictius) die bestanden dan inpakken. Ze worden dan kleiner. Vervolgens kun je het geheel opdelen in Winrar bestandjes van een grootte naar eigen keuze bijvoorbeeld 700MB (want dat past op 1 CD). Winrar zal in dat geval dan waarschijnlijk 4 - 5 bestandjes maken die je elke op één CD kunt branden.
Wortel zei:
Degene die dan de CD's ontvangt hoeft dit alleen maar een voor een in de cd speler te doen en naar haar eigen directory te kopieren.
Dat kan dan ook, de ontvanger kopieert van de 4-5 CD's de RARfiles naar zijn/haar computer pakt ze uit met Winrar en heeft de bestanden in originele .mp3 of .jpeg formaat weer op de computer staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan