4 GB microSD, 3.6 G vol, XP zegt "drive not formatted"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Airwave

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2003
Hi all,

Ik heb een TYTN II met een 4 GB microSD kaartje. Als ik deze wil lezen in een USB cardreader geeft XP op twee verschillende PC's steeds aan "Drive not formatted". Echter als ik de microSD in de TYTN aflees geeft hij keurig aan dat er 3.6 GB gebruikt is, en de bestanden kan ik ook gewoon openen op de TYTN.
Met diezelfde cardreader (van HAMA by the way) kan ik wel gewoon mijn memorystick aflezen en beschrijven zonder problemen.

Wat ook apart is: de TYTN maakt via activesync wel keurig verbinding en kan synchroniseren met outlook, maar onder Deze Computer zie ik de "Mobile device" niet verschijnen op mn desktop PC, ook niet na 5 minuten oid.
Ik zie hem WEL op mn laptop nadat ik net ActiveSync geinstalleerd heb.

Ten slotte start de audiospeler van mn TYTN niet goed op, ik zie het scherm even komen en daarna verdwijnt het weer.

Hoe krijg ik de card weer leesbaar onder XP, en hebben probleem 2 en 3 wellicht iets met elkaar te maken? Ik moet erbij zeggen dat ik vrij veel (+300) taken in outlook heb staan die steeds gesyncd worden. Wellicht wordt de TYTN hier traag van, maar goed, voordat ik een WM reinstall doe... :S

Thanks

Airwave

Laatst bewerkt:
Kun je met de telefoon software een backup maken van je SDcard? Asl dat zou kunnen zou ik dat eens proberen en vervolgens je SDcard formateren en kijken of hij weer werkt....

Hi thanks voor de tip. Een backup maken gaat goed. Alleen die is te groot voor het interne geheugen dus komt op de SD card. Echter als ik die backupfile (600 MB) vanaf de SD card wil kopieren naar mn PC dmv windows explorer op de "werkende" PC, valt activesync steeds uit... Kleine bestanden ( +- 5 MB) worden wel gewoon gekopieerd...

Any other ideas?

Vraagje, Hoeveel data heb jij op je SD kaart staan die je niet ergens anders hebt staan? (of ergens anders kan vinden?) 600MB aan data op een PDA die niet ergens anders staat vink erg veel namelijk

Alle bestanden handmatig gekopieerd en toen de SD geformatteerd, werkt weer 100%.
Thanks voor jullie hulp/tips!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan