4 Giga Memory

Status
Niet open voor verdere reacties.

HK Lam

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2009
Hallo allemaal

Probleem luidt:

ik heb als OS Windows XP Professional en in me geheugenbanken heb ik een 2G erin gedaan (1,75G), ik heb nog een geheugen en als ik hem in me moederboord steek gaat mijn pc niet aan, ligt dat aan de OS of aan me moederboord, mijn beiden geheugen werken ( getest door ze apart in te steken en op alle banken getest.)
Wie het antwoord weet Help me :)

HK_Lam

Als je 2GB erin doet zou je 2048MB moeten zien en niet 1750MB (1,75GB), tenzij je een onboard videokaart gebruikt met shared memory.

Welk moederbord heb je? Ik ga er vanuit dat je Windows XP 32BIT versie gebruikt. deze ondersteund tot 3,25GB. Dus met 4GB wordt er maar 3,25GB gezien.

Hoi,

Zou door het moederbord kunnen komen dat hij dit niet ondersteund maar dan zal je wel even moeten melden welk merk en type moederbord je hebt of welk merk pc je hebt,

Modag

Re:

mijn moederboord draagt de naam: A780GM-A (V1.1) van ECS black series.
Moederboord gekocht via me pa, die moederboord kan wel 8Giga aan maar bij mij niet, me beide memory's zijn 1,75 dus denk dat het zo hoort. en ik draai nu Windows Xp 32Bit

Schijnt zelfs 32GB te ondersteunen, maar dat hebben ze niet getest toen het bord uitkwam.;
MEMORY
Dual-channel DDR2 800 memory architecture
4 x 240-pin DDR2 DIMM socket support up to 32GB*
Support DDR2 1066/800/667/533/400 DDR2 SDRAM
* (Due to the DRAM maximum size is 2GB at present, the memory maximum size we have tested is 8GB)
Bron;
http://www.ecs.com.tw/ECSWebSite/Pr...1&DetailName=Specification&MenuID=123&LanID=0

Gezien er 1,75GB aangegeven wordt vraag ik me af of je de onboard videokaart gebruikt, anders gaat het daarmee al fout. Plaats je wel dezelfde geheugen snelheden erin?

Hoi,

Ik heb even gekeken en je hebt inderdaad een onboard videokaart dus daar zal het het geheugen wat je mist wel heen gaan maar het blijft vreemd dat je niet de 3,25 gig ziet.

Modag

Hoe heb je het geheugen geplaatst? 1 in het eerste rode slot en 1 in het eerste gele slot?

vGa

ik gebruik wel de onboard kaart, ik steek memory in van 1.75 waarvan 700 naar VGA gaat

Memory van 1,75GB bestaat niet, dat is gewoon 2GB. Hoe heb je het aangesloten als je alles erin hebt?

Thx

Modag,Crash

Probleem opgelost.

Crash antwoord met dat ik misschien eentje in de rode en eentje in de gele moest doen, in me verleden heb ik dat al eer keer geprobeerd, en heb net over weer geprobeerd en het werkt,

Bedankt Crash ;)

Mooi dat het werkt, zat net even de handleiding door te nemen. Ze raden aan met twee reepjes deze in slot 3 en 4 te plaatsen. Het geheugen werkt dan in Dual-channel.
attachment.php

Bijlagen

• Memory install.jpg
    Memory install.jpg
    51,1 KB · Weergaven: 48
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan