4 laptops, welke is het beste voor gamen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ewoude

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2010
Berichten
6
Hallo,

Ik moet voor school een laptop hebben, maar welke laptop van deze 4 is het beste voor gamen? Of zijn er andere betere laptops? (budget ongeveer 1000 euro)

HP Pavilion DV6-2150
core i5-430 - 2,26GHz - level 2 cache 3MB
6GB DDR3 geheugen
NVIDIA GeForce G105 - 512mb gereserveerd DDR3

of

HP Pavilion DV7-3160
core i7-720 - 1,6GHz - level 2 cache 6MB
4GB DDR3 geheugen
NVIDIA GeForce GT320M - 1GB gereserveerd DDR3

of

Sony Vaio f11m1e/h
core i5-520 - 2,4GHz - level 2 cache 3MB
4GB DDR3 geheugen
NVIDIA GeForce GT330M - 1GB

of

Toshiba Satellite L555
core i3-330 - 2,1GHz - level 2 cache 3MB
6GB DDR3 geheugen
ATI Mobility Radeon HD5165 - 1GB

alvast bedankt,
 
ik zou voor de sony gaan
die hp's hebben gereserveerd video geheugen dus word van die 4 gb afgesnoept
 
Laatst bewerkt:
Ik zou kiezen tussen de sony en de toshiba.

De toschiba heeft de betere grafische kaart van deze 2, tevens heeft deze ook 6Gb geheugen ipv 4Gb.
De Sony daarin tegen heeft een betere processor en een blu-ray speler

Beide zijn goede laptops en vergelijkbaar.
Kwa gaming is de toshiba de meerdere, kwa multi tasking / media is de Sony beter.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie net dat de sony ook gereserveerd videogeheugen hebben, van de toshiba kan ik het zo niet vinden.
 
- toshiba valt af, je bent gek als je een i3-processor neemt en 1000euro aan je laptop uitgeeft. 6gb geheugen is totaal overbodig 4gb is zat. Verder is de videokaart nice maar met zo'n processor zal je die toch amper kunnen benutten.

- Sony ziet er degelijk uit, full HD scherm (als dat waar is, 1920 x1080 sommige claimen full HD maar zijn maar 1366x768), blue ray is mooi, bluetooth zit er al op, mooi harde schijf. Deze ziet er netjes uit. Voor zover ik weet 4uur battery life max dus dat is ook degelijk. De processor tsja het is geen i7 maar i5-520 loopt ook al als een treintje:) De videokaart is niet super maar je kan er wel gta4 mee spelen call of duty modern warfare 2 en brother in arms in medium details.

- hp dv7 valt af, de videokaart is te slecht je kan er geen call of duty modern warfare2 op spelen, geen gta4, geen brother in arms. voor een gamer is dit een no-go ondanks de i7

-hp dv6 valt ook af vanwege de videokaart. Deze is niet in staat nieuwere spellen te spelen.

Aanraders:

Dell studio 17, deze is 1070 maar je kan kortingsbonnen vinden op internet 5% eraf dus dan is die 1020euro. Hierbij heb je ook een 4jaar lange verzekering als je die eraf doet kost die ongeveer 900euro min korting is 850euro.

http://configure2.euro.dell.com/del...nl&m_30=321942&oc=N0074905&rbc=N0074905&s=dhs

je kan bij dell ook voor de i7 gaan, deze is ongeveer dezelfde prijs als de i5 maar heeft enkel de HD4650 ipv HD 5650 heel veel verschilt het niet maar de 5650 heeft direct x11 en wat meer transistors waardoor die net wat beter uit de bus komt. Dit kan deels goed worden gemaakt doordat bij spellen als cod modern warfare 2 4cores kunnen worden gebruikt.

Ze hebben als nadeel dat er nog geen blue-ray speler in zit, ik heb zelfs de i7-core en gebeld voor een Full HD scherm. Ik weet niet of het mogelijk is hier blue-ray in te zetten.

Laatste woorden:

De hp's en toshiba = miskoop
sony = mooi, zal je veel plezier van gaan hebben.

Dell kan je nog kijken, hp niet die heeft amper laptops met degelijke videokaarten, mss nog even bij sony voor andere of bij toshiba/asus voor andere maar die sony die je daar hebt is al een beauty:love:
 
Laatst bewerkt:
Je adviseerd een DELL >? kom op een dell..

De i3 is meer als zat voor een laptop.
Het enige verschil tussen de i3 330 en de i5 520 is dat de i5 een iets hogere clock frequentie heeft en turbo boost.

Voor de rest zijn het beide Dual core processoren met HT tech. zodat ze ook 2 virtuele core's bezitten.
De laptop gedraagt zich dan als een Quadcore.

De i3 is definitief GEEN bottle neck voor de kaart die erin zit.
De kaart in de tochiba heeft 1GB aan geheugen, dus zal niet snoepen van je intern geheugen.

Tevens zit de toshiba ruim onder de 1000,-
656,- eurie bij 4launch
http://www.4launch.nl/shop/product/...e-l555-11u-17-3---i3-330m--500gb--w7/tweakers

ps. ik zie ook net dat de beschrijving bij bol.com in de start post niet echt goed is.
De toshiba heeft gewoon 4GB geheugen ipv 6 (in de kop bij bol)

Meer heb je niet nodig, steek de rest van je geld in je zak en blijf van een DELL af
 
Je adviseerd een DELL >? kom op een dell..

De i3 is meer als zat voor een laptop.
Het enige verschil tussen de i3 330 en de i5 520 is dat de i5 een iets hogere clock frequentie heeft en turbo boost.

Voor de rest zijn het beide Dual core processoren met HT tech. zodat ze ook 2 virtuele core's bezitten.
De laptop gedraagt zich dan als een Quadcore.

De i3 is definitief GEEN bottle neck voor de kaart die erin zit.
De kaart in de tochiba heeft 1GB aan geheugen, dus zal niet snoepen van je intern geheugen.

Tevens zit de toshiba ruim onder de 1000,-
656,- eurie bij 4launch
http://www.4launch.nl/shop/product/...e-l555-11u-17-3---i3-330m--500gb--w7/tweakers

ps. ik zie ook net dat de beschrijving bij bol.com in de start post niet echt goed is.
De toshiba heeft gewoon 4GB geheugen ipv 6 (in de kop bij bol)

Meer heb je niet nodig, steek de rest van je geld in je zak en blijf van een DELL af

kuch laten we is kijken, 2.1ghz dual core of 2.4ghz dual core? dat is geen verschil?? ik dacht het wel hoor;), verder met die turbo boost kan die al tot 2.93ghz vs 2.1ghz i3 maar dat maakt geen verschil tochxD?

Ik moet eerlijk zijn, de prijs heb ik niet naar gekeken ik ging er vanuit dat die ongeveer hetzelfde waren gezien het feit dat die iets zocht rond de 1000euro.

Voor die prijs is toshiba geen slechte laptop nee, als je 350,- van de prijs afhaalt maar komop de sony is echt stukke beter op grafisch niveau verschillen ze amper (zie benchmarks op notebookcheck) en op snelheid stuift de sony de tosiba voorbij. verder beschikt deze ook nog eens over blue-ray en een full HD scherm.

Maar, de toshiba is een prima laptop voor 650euro=)

Ik vind dell zelf goed:eek:, nooit klachten gehad redelijke prijs/kwaliteit goeie support hoewel soms engels. Ik heb persoonlijk alleen iets tegen Acer.

Verder zijn er meer goeie en ik gaf ook aan dat die sony een mooie koop is voor hem gezien je bij dell geen blue-ray hebt in de studio 17=/ (voor zover ik weet)

Kan je me vertellen wat er zo slecht is aan dell? heb er al 12jaar lang pc's/laptop's van tegen redelijke prijzen en ben nog nooit echt teleurgesteld.

ps: ik geef toe dat het geen bottelneck is, stom van me om dat te zeggen, na nog een keer te kijken is de videokaart niet zo goed dat het aan de processor zal liggen dat je een spel niet optimaal kan spelen. Bedankt voor het corrigeren;)
 
Laatst bewerkt:
oke, bedankt voor de tips, zijn Dell en Sony alleen betrouwbare merken voor laptops?
Want ik wil wel een laptop hebben waar ik een aantal jaar plezier van kan hebben.

alvast bedankt,
 
Laatst bewerkt:
oke, bedankt voor de tips, is Sony alleen een betrouwbaar merk voor laptops?
Want ik wil wel een laptop hebben waar ik een aantal jaar plezier van kan hebben.

alvast bedankt,

Asus, Sony en Toschiba hebben uit onderzoek de langste levenduur (16% word terug opgestuurd omdat die het niet meer doet na een periode van 3jaar) bij Dell en Apple ligt dit percentage op 18% en bij Acer en HP op 25% .

Ik weet verder niks over de service bij sony, dit gaat enkel over de degelijkheid. Belangrijkste verschil waarom je bijvoorbeeld bij HP redelijker wijs nog wel een laptop kunt kopen is dat als die stuk gaat je nog een goeie service hebt. Bij Acer is deze service ook beroerd. Ik ken mensen die bij HP gewoon hun geld nog terug kregen, of een nieuwe laptop. Bij Acer is het überhaupt zeldzaam dat je je laptop terug krijgt als je hem opstuurt.

Ik heb zelf geen ervaring met Sony, Enkel met Asus, Dell, Acer en HP

ik weet dus niet hoe de service hierbij is misschien kan iemand daar nog nadere toelichting over geven. Ik heb het vermoede dat sony een goede service heeft:)

Dell heb ik goede eraringen mee echt goede service er is in laatste 10jaar 2x iets mis gegaan en beide keren snel, goed en gratis geholpen.
 
Laatst bewerkt:
..

Ik heb ervaring met: HP, Acer, Dell, IBM ;D,...
En eigenlijk ben ik enkel met de Dell tevreden.

Nu na al deze laptops ben ik slim geworden en gewoon een macbook pro gekocht.
Deze werken perfect! Ookal heeft deze maar een dual-core; hij gaat supersnel!

En aan alle apple haters: .. Probeer eerst een Mac :) praat daarna :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan