4 M B Formateren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

celeton

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 sep 2001
Hallo allemaal, ik heb vroeger wat IBM 3.5 diskettes gekocht en volgens IBM kan je ze ook formateren naar 4Mb (staat op de doos) als je "cover round hole with tape" doet ,moet je nu speciale format software hebben of een andere floppy drive of is er een andere truc
mijn eewige dank als hij of zij de oplossing weet

groeten ton nooteboom

wie weet hoe dat gaat met die 3.5 diskettes van IBM bij mij lukt het niet ook al plak ik dat ronde gaatje af met cellotape moet het met software of heb je een andere A drive daar voor nodig
MIJN EEWIGE DANK ALS JULLIE MIJ KUNNEN HELPEN!!!!!!

ik denk dat je een andere A drive nodig hebt :( tenzij iemand een ander idee heeft

Laatst bewerkt door een moderator:
Bestaan er trouwens 4mb diskettes? Waar zijn die te koop?

Laatst bewerkt door een moderator:
Iedere diskette met een zogenaamde opslagcapaciteit van 1,44mb heeft een ongeformatteerd vermogen van 2,0 mb, een diskette met een opslagcapaciteit van 2,88 mb is ongeformatteerd 4,0mb.
Voor de 2,88mb geformatteerde diskettes heb je gewoon een speciale (andere) diskdrive nodig.

Er bestaan wel proggies waarbij je een 1,44mb kan formatteren naar een 1,7 of 1,8mb maar heel vaak werkte dit toch niet lekker, ik kan het niet zo gauw meer vinden op internet of het nog steeds bestaat.

gewoon 1,44MB van maken en drivespace eroverheen :D werkt perfect hoor!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan